В Съвета за електронни медии започват изслушванията на кандидатите за генерален директор на Българското национално радио.
Съгласно приетите от СЕМ правила, те ще се провеждат днес и утре от 10 часа, по реда на подаване на документите на участниците в надпреварата. Кандидатите за поста са общо седем. Изслушването им ще се излъчва на живо на интернет портала bnr.bg.
Изборът на генерален директор на БНР е насрочен за 17 октомври.
Изборът на ръководителите на обществените медии става по специално приети от СЕМ процедурни правила с определени етапи и срокове.
Кандидатите за генерален директор на БНР са седем - Милен Митев, Цветослава Георгиева, Хелия Чавдарова, Маргарит Русев, Ива Дойчинова, Валерий Тодоров и Георги Даскалов. Всички те бяха допуснати единодушно с пет гласа "за" от членовете на медийния регулатор до третия пореден етап от процедурата по избора - изслушване.
Членовете на Съвета представиха аргументи, че и седемте концепции заслужават уважение, и затова трябва да се даде възможност на кандидатите да изложат и да защитят визията си за бъдещето на общественото радио.
СЕМ прие и правилата, по които ще става изслушването. Така, днес ще представят концепциите си първите четирима от кандидатите, а утре - останалите трима.
Кандидатите декларират, че притежават висше образование, обществен авторитет и професионално признание, опит в следните области: електронни медии, електронни съобщения, журналистика, право или икономика, както и не по-малко от пет години стаж в радио.
Те представят и вижданията си за финансирането, програмни намерения и приоритетите. При гласуването се счита за избран кандидат, получил най-малко три гласа от членовете на СЕМ. Ако на три поредни заседания не бъде избран генерален директор, процедурата се прекратява.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..