Кръгла маса на тема: "Измамите в интернет – новата пандемия“ организираха Патентно ведомство на Република България, Комисията за защита на потребителите и Европейски потребителски център – България. Дискусионният форум бе със специалното участие на Главна дирекция за борба с организираната престъпност (ГДБОП).
По време на кръглата маса бяха засегнати актуални теми, особено важни за потребителите и бизнеса, като интернет измамите, фалшивите стоки, недобросъвестните търговски практики, както и значението на индустриалната собственост като способ за тяхното идентифициране.
На форума бяха подложени на дебатиране злободневни проблеми, като чрез дискусия ще се предоставят възможни решения, които ще позволят да се повиши обществената информираност. Особено популярни в последно време са социалните мрежи в предлагането на стоки, които се рекламират като най-изгодните и със “шанс да получиш последният продаван артикул“, често дори използвайки името на известни и вече утвърдени марки. Зачестяват и сигналите до Комисията за защита на потребителите за недоставена стока, отказ от право на връщане, опасни стоки и много други.
Кои са основните белези на които да обръщаме внимание при онлайн пазаруването, разказа Игнат Арсенов – директор на Главна дирекция „Контрол на пазара“ в КЗП.
Той подчерта, че много често потребителите се доверяват на ниската цена и влизат да пазаруват от случайни онлайн магазини за които нямат никаква представа, много често те биват препращани чрез линкове, чрез търсачки, платформи, социални мрежи, събират с „бисквитки“ нашите данни, ако например търсим даден артикул или услуга и след това ни се предлагат такива услуги, но ние не знаем от кой търговец. А когато пазаруваме от физически магазин, хората са внимателни, не влизаме в случаен магазин. Същото трябва да правим и при пазаруване онлайн – да пазаруваме от проверени магазини. Когато видим изгодна оферта, да направим малко проучване – има ли на сайта информация кой е търговецът и дали тя е вярна", посъветва експертът.
Дейността на Комисията за защита на потребителите е именно да насочва вниманието в тази област - да проверяваме на сайтовете има ли данни за търговец – да знаем с кого търгуваме, и дали има данни за самите стоки - много често липсва описание на стоките и реално потребителите се подлагат на риск или след това не харесват стоката, защото тя не отговаря на техните очаквания, отбеляза още Игнат Арсенов. Твърде ниската цена на даден продукт трябва да ни послужи като индикация, че е нужно да направим проверка преди да закупим, допълни той. Да бъдем наблюдателни за визията на сайта, който ни предлага да пазаруваме е друго важно нещо.
На сайта на Европейския потребителски център може да се намери наръчник, инструмент, гайд, с много полезна информация, която води потребителя стъпка по стъпка за основните индикации, които трябва да провери преди да си купи нещо. Особено ако става въпрос за непознат електронен търговец – такъв, който не му е препоръчан, не му е познат и не е пазарувал от него досега. Чрез безплатните търсачки разположени на сайта на ЕПЦ, при изписване адреса на сайта ще можем да проверим какъв е неговият рейтинг и какво ни дава тази информация за съответния сайт. Тогава можем да вземем решение да пазаруваме или не, каза Соня Спасова – председател на Европейския потребителски център в България.
Макар до известна степен работата на д-р Николай Братов, директор на дирекция „Експертиза и опозиция на марките и географските означения“ при Патентното ведомство да налага работа на терен - във физически магазини, той поясни, че опасности има както във физическите така и в онлайн магазините.
Столичната община предлага Меморандум за сътрудничество за развитието на Природен парк „Витоша“ с цел възстановяване и модернизация на лифтовете, подобряване на достъпа до планината и изграждане на устойчива природосъобразна инфраструктура . Документът е адресиран до ключови държавни институции и заинтересовани страни, сред които..
Мултимодална инсталация ще бъде открита в четири български града. "Дванадесет необикновени артистични обекта, които съдържат в себе си представата за обществото, в което живеем. Всеки един от тя е създаден като интуитивен, пластичен обет от глина от 12 творчески личности с различни професии – артисти, терапевти, педагози, архитекти. Всеки..
След като стана ясно, че зоните за платено паркиране се увеличават с 55 хил. места се очаква това да повлияе и върху инвестиционния интерес към закупуването на гаражи и паркоместа в столицата. В същото време пък няма достатъчно паркинги и гаражи, което предполага и допълнително увеличение на цените за този вид имоти. “Със сигурност търсенето се..
В края на месец октомври, по време на първия форум на работещите майки в България, Фондация "Мама има работа" представи резултатите от анкетното, онлайн проучване, за това какво знаят за своите трудови и социални права работещите майки, и за предизвикателствата, които срещат, съчетавайки родителските грижи, професионалните и лични ангажименти...
На 23 ноември в 13.00 часа пред Столичната община се организира протест срещу разширяването на зоните в София и вдигането на цените им. "Протестите са четири. Аз съм администратор на групата, която беше създадена срещу вдигането на цените на зоните и разширяването на техния обхват. Първият протест ще бъде в четвъртък (20 ноември) и е организиран от..
Заради завършване на гаранционен ремонт на фуги на виадукта на автомагистрала "Струма", край Дупница в посока София, се налага ограничаване на движението. Мерките ще са в сила от 8.00 ч. до 17.00 ч. през днешния ден, съобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура". При изпълнението на дейностите ще бъде ограничено движението в активната..
8-километровата отсечка от Софийския околовръстен път , която трябва да осигури връзката между магистралите "Струма", "Тракия" и "Хемус", ще струва рекордните 2 млрд.лв. , съобщи общинският съветник Борис Бонев. През юни 2024 г. за довършването на Околовръстния път прогнозната цена е била 550 млн. лв. Според проектобюджета околовръстният път ще се..