Ролята на псевдонауката в ежедневието ни с , гл. редактор на Българска наука:
"Като ученик бях част от недобра образователна система. Идеята ни сега е да има сайт, който да дава достъпна, разбираема научна информация. За съжаление в България сме в челните три места по вяра в дезинформация и споделянето ѝ. Видяхме сериозността с коронавируса. Дезинформацията е свързана с ВЕИ, с климатичните промени. Реално псевдонауката е част от дезинформацията. Понякога се говори с научни факти за обяснение на ненаучни неща.
В Чехия, от министерствата на здравеопазването и на науката и образованието, заедно с академията на науките, са създадени центрове за информация за граждани и медии, където учени обясняват и помагат при писането на статии например. Това е идея, която може да сработи и тук, ресурсите ги има.
Социалните мрежи държат проблема с псевдонауката - в България ФБ е най-използван и създадените групи се променят, инструментите се ползват срещу нас. Например групата анти-КОВИД стана анти-Украйна. Липсва сериозно критично мислене. Най-лесно е да си задаваме повече въпроси - кой иска аз да знам това. Процесите са циклични.
Алгоритъмът снася повече и повече видеа по някаква тема, имаме допаминова зависимост от скролването. След 15 минути не се сещаме за повечето неща, които сме видели. Мрежите ни дават само това, в което вярваме.
В България се говори достоверно за наука, но е несъразмерно малко, в сравнение с псевдонауката - на 5 истински видеа отговарят 5000 с псевдонаука. Ще взимаме все по-лоши решения. За съжаление трагедиите, свързани с климатичните промени, са в самото си начало.
ИИ е по-скоро езиков модел, алгоритъмът решава какво да даде като информация. Но можем да се възползваме и да работим по-добре и по-бързо с ИИ. Вече на български може да поправя граматически грешки. Използваме научната база данни (над 10000 научни статии) за нашия чатбот. Отговорите на чатбота ще са свързани само с научни статии. Той е за всички наши абонати.
Псевдонауката няма да изчезне, но ни мотивира."
Българският червен кръст започна да раздава продукти на хора от уязвими групи във всички 22 общини на територията на Софийска област. Пакетите съдържат хранителни продукти и хигиенни материали. “Помощите са насочени към най-уязвимите групи на обществото. Съдържат девет вида хигиенни материали - тоалетен сапун, шампоан, паста за зъби, четка за зъби,..
Едва 15% от трудоспособните незрящи у нас са наети на трудовия пазар. Голяма част от тях са служители на аутсорсинг компании, като именно при владеещите английски език, шансът да си намерят работа се увеличава с 4 пъти. Това стана ясно от пресконференция, организирана от Националното читалище на слепите “Луи Брайл 1928“, по повод днешния..
Все по-нарастваща е доминацията на държавата като работодател и източник на по-високи заплати в значителен брой общини, докато частният сектор изостава. Това са част от изводите в ново изследване на Института за пазарна икономика. Данните от изследването алармират, че в множество общини работата “за държавата“ - дали в общината, училището или пък..
Авторско видеомапинг шоу на българското MP-STUDIO спечели сребърно отличие в международния конкурс за светлинно изкуство “Shining Shanghai” (Сияещият Шанхай). Произведението носи заглавието “Пеперуда: Призив за дъжд” и беше създадено за впечатляващия архитектурен комплекс Шенюли, разположен в сърцето на квартал Дзин'ан в Шанхай...
На 19 октомври в София ще се проведе 17-та поредна кампания на инициативата "Капачки за бъдеще". Събитието отново ще е на площад "Княз Александър Батенберг" в София, съобщават организаторите. От инициативата призовават гражданите да донесат само пластмасови капачки, като предупреждават, че алуминиеви кенове и пластмасови бутилки няма да се събират...
От 31 октомври до 2 ноември, в Ателие "Пластелин“, ще се проведе "Джобен фестивал есен 2025". Форумът за клипово изкуство обединява творци от всички артистични сфери, с единственото условие за участие артистичният им продукт да не е по дълъг от 30 мин. Първото издание на фестивала е преди 13 години, каза пред Радио София организаторът..
"Моля те“ е дебютният сингъл от предстоящия албум "Тихите победи“ на музикалния продуцент и артист Любомир Боянов – Chaz . Песента е написана като лично писмо до неговия пораснал син, който е и главният герой във видеоклипа. "Той винаги супер много ме е кефил като характер. Доста борбен човек е и винаги иска да бъде първи", разказва за сина си..