"Предишната администрация не беше осигурила техническия контрол. Доколкото знаем това вече е решено и когато зоната влезе в сила сега, на 1 декември, вече наистина ще има забрана със съответния контрол. Ние събирахме данни за азотния диоксид както за зоната така и по ръба на зоната, където могат да се движат колите, както и извън нея, за да направим такъв анализ дали има някаква промяна вследствие на нея, но както казах – тя реално не заработи и колите си се движеха свободно, така че не можем да говорим за някакво въздействие. Надяваме се тази година да работи зоната и няколко месеца след като спре да работи, ще направим анализ и ще видим дали има отражение върху качеството на въздуха", обясни Ивайло Попов.
Той добави, че в големите градове основен източник на азотен диоксид са двигателите с вътрешно горене. Според програмата за качеството на въздуха в София, която действа в момента, около 75% от азотния диоксид, който дишаме, идва от автомобилите. При завишени норми на фини прахови частици, колите имат второстепенно значение, каза Попов.
"Можем да кажем, че с една такава зона, бих адресирал първо проблема с азотния диоксид, но също така и този с фините прахови частици. Особено когато говорим за вторично запрашаване или това, което колите вдигат във въздуха от улиците. Има замърсяване освен от ауспусите, от спирачките, от търкането на гумите в асфалта. По този начин се отделят частици с доста неприятен химичен състав и оказват изключително сериозно въздействие върху здравето ни", посочи Ивайло Попов.
По думите му, основната роля на нискоемисионните зони е да пресекат трафика и да направят така че хората да се придвижват по различен начин или да ползват по-нови автомобили.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Заради ремонт на участък от релсов път се налага промяна на маршрутите на трамвайни линии № 20, 21 и 22 , съобщават в Столичната община. От 4:30 часа на 9 май 2025 г. (петък) до 24:00 часа на 11 май 2025 г. (неделя) се въвежда временна организация на движението на обществения транспорт, както следва: Трамвайна линия № 20 ще се движи от..
От 8 до 27 май галерия "Bobbina" се превръща в пространство за изгубената връзка между човека и природата, чрез иновативната изложба "Експонати". Проектът е първо издание на новата творческа платформа на Българската фондация "Биоразнообразие", като събира седем съвременни артисти, чиито произведения ни канят да преосмислим нашето място в сложната..
Американската звезда Coco Jones грабна симпатиите на феновете със своя прочит на съвременното арендби звучене. В края на април тя издаде Why Not More? като лайтмотивът на албума са различните измерения на арендби музиката. Траковете са следствие на експерименти на родената в Южна Каролина звезда, които демонстрират, че този стил може да е..
Благотворителен концерт, който събира средства за младите таланти на България, ще се състои на 9.05.25 от 19.00 часа в Аулата на СУ "Св.Климент Охридски". Събраните средства ще бъдат дарени на Фондация "Енчо Керязов". Концертът ще включва изпълнения на иметини класически музиканти, които ще събират средства за младите таланти на България...
Периодично е добре да си напомняме колко безкомпромисно и откровено може да бъде късометражното кино, особено в смутни времена, когато пред обществото ни назряват въпроси и предизвикателства, които със сигурност вещаят промени. “Тъй като от нас зависи в каква посока ще бъдат тези промени, поставяме тази блок-програма в отговор на актуалните процеси..
Международното триенале на сценичния плакат обяви конкурс за туристически плакат на България в партньорство с Министерството на туризма, Съюза на българските художници, Националната художествена академия и БТА. Целта е създаването на плакат, който в концентриран вид разкрива красотата на България и нейния положителен образ като примамлива..
Институтът GATE изготви Транспортен атлас на София , който показва натовареността на автомобилния трафик във времето и пространството. Разработката е дало на екип от учени с ръководител инж. д-р Лидия Лазарова-Витанова и състав Евгений Ширинян, Тереза Трендафилова и проф. Десислава Петрова-Антонова. Анализът на данните от края на..