Родителите са основаната целева група, каза пред Радио София Антоанета Василева от Националния център за безопасен интернет.
"Родителите са ключови за основата на децата и тяхното добруване в интернет. Когато говорим за деца до 10-12 години разчитаме и съветваме родителите да развиват у децата критично мислене, анализ на информация и как комуникираме. Правилата за онлайн комуникация са абсолютно същите и за офлайн пространството", обясни Василева.
Тя добави, че все по-често се наблюдават агресия и обиди във Вайбър групите на класовете, а родителите биха могли лесно да забележат това.
"Съветваме родителите на деца до около 12 г. да използват "родителски контрол" – софтуери, с които те могат да мониторират онлайн преживяванията на децата", посочи Антоанета Василева.
По думите й, е необходимо родителите да разбират нуждите на децата си в онлайн пространството, а когато видят, че нещо е нередно да съумеят да реагират и да коригират ситуацията. Ако нещо ни смущава в общуването между децата е важно да го изговорим със своето дете по спокоен начин, казва Антоанета Василева.
В Центъра за безопасен интернет често получават запитвания от родители какво да правят в конфликтна ситуация.
"Това, което ние обикновено правим е да овластим и родителя, и детето. Децата обичат сами да се справят с проблемни ситуации и е много важно да се дадат тези инструменти. По отношение на конфликтите между деца, най-големият проблем е агресията, която непрекъснато я засичаме, както и вербално и физическо насилие. Никой, нито вкъщи, нито в училище, освен в малък процент, не учи децата как да се справят с конфликтни ситуации. Как да се случат и как да се чуват какво казват", изтъкна Антоанета Василева.
Според нея е добре родителите да знаят, че доверието между децата и родителите се нарушава, когато навлизането в личното пространство на детето се случи, без то да ни е поканило в него.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...