На заседанието на 14 ноември Столичният общински съвет ще гласува предложението в район "Лозенец" улица да носи името на Милчо Левиев, 5 години след смъртта на големия български музикант.
Докладът е внесен от районния кмет Константин Павлов и общинския съветник Веселин Калановски.
Двамата вносители напомнят, че Милчо Левиев (1937-2019) е един от най-уважаваните и признати съвременни български композитори, джаз музиканти, аранжори и пианисти, работил през голяма част от живота си в Съединените щати. Има принос за световното и националното развитие и за развитието на гр. София.
Кариерата си започва в Пловдивския драматичен театър. Назначен е за диригент на Биг бенда на Българското национално радио от 1962 до 1966 г. След това работи като солист и диригент на Пловдивската и Софийската филхармония. По идея на Радой Ралин създава групата „Джаз Фокус'65“, с която гастролира в страната и чужбина до 1970 г. при голям успех. Едно от най-известните му произведения за този период е аранжиментът за флейта и Биг Бенд на песента на Пол Маккартни „Вчера“ (Yesterday). Пише и филмова музика.
През 1970 г. по покана на Дон Елис напуска България и заминава за Лос Анжелис. Остава с него до 1977 г. В началото на 1980 г. се завръща за кратко у нас и изнася поредица от концерти. Бил е на многобройни турнета из Европа и САЩ. Преподава в Южнокалифорнийския университет и майсторски клас в Нов български университет.
Пише произведения в различни музикални жанрове. Автор е на симфонии и камерна музика. Негови известни клавирни произведения са „Токатина“, „Етюд на басов ключ“, „Братя“ и др. Той създава и музика към филми: „Горещо пладне“, реж. Зако Хеския, „Мъже“, реж. Васил Мирчев, „Иконостасът“, реж. Христо Христов, Тодор Динов, „Един снимачен ден“, реж. Борислав Шаралиев и др.
В документа се отбелязва още, че предложението за именуване на улицата е съгласувано със съпругата на композитора Милчо Левиев, която е единствен законен наследник, и изразява признателността на столичани към неговото дело и значимост.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..