Те вече имат издадени два албума, но по оношение на концепцията за стила музика, който определя звученето им, все още имат екзистенциални спорове, шеговито разкри Момчил Атанасов.
"Водим се джаз трио, защото форматът е стандартен – пиано, бас, барабани, въпреки че баскитарата не е толкова често срещана в джаз триата. Музиката, която правим не е точно джаз, въпреки че джазът малко отива в тази посока, в Европа, специално. Близо сме, но не сме точно там, централно, в представите за джаз“, посочи той.
В музиката им се долавят и фолклорни мотиви, по-ясно изразени в първия албум.
Барабанистът Юрий Шеве е от германски произход. “А иначе триото беше още по-интернационално в началото, защото имахме басист от Антилските острови – огромен черен басист, който беше душата на триото“, допълва Момчил Атанасов, разказвайки историята.
Запознават се в Музикалната консерватория в Ротердам, където учат в различни департаменти и тримата. Излизат заедно, чисто приятелски, но с течение на времето от разговорите им се разбира, че си допадат и музикално. Рей се оказва дълго търсеният барабанист, доведен в групата от Юрий. Започват супер интензивна работа, свирейки песни от първия албум, след което прекъсват, Рей се прибира на Антилските острови. След седем години се събират отново, Юрий живее в Хамбург, има семейство и две деца.
„Той живееше в Хамбург, а ние навсякъде и беше трудна чисто организационната част, не беше въпрос дали ще се случи, а кога. Трябваше ни сериозен басист и така се появи Хриси“, разкри Момчил Атанасов.
Басистът Християна Вълкова се определя като “музикант, който бори себе си“.
"Още от малка исках да пея, но за да стигна до 8 клас, където вече можехме да запишем “пеене“, трябваше да свиря и на някакъв инструмент, да уча солфеж през годините…Като малка имах интерес към контрабаса от братовчедите ми, които също са басисти. Бас китарата винаги ми е била интересен инструмент, но не съм си представяла, че аз ще я хвана“, разказва Хриси. С Андрония Попова, нейната учителка по пеене остават често след часовете и слушат различна музика. От нея получава насърчение да обърне внимание на бас китарата.
„Дълги години след това ставах свидетел как Момчил търси басист и се опитва да се сработи, но му отказвах, защото не бях свирила, продължи разказа си тя. Въпреки това той я склонява с едно изречение: “От толкова години ми отказваш, а можеше да си се научила“.
„Реших, че е време да хвана бас китарата и да го направя. Намирам свобода в този инструмент и по-скоро намирам себе си“, разказва Християна Вълкова.
“Историята на парчето "Flow“ е много интересна. Вкъщи винаги когато свиря, пускам програмата да записва. Понякога ми идва някаква идея, която веднага изчезва. Никога не мога да повторя едно към едно изсвиреното, но като го имам на запис мога да спра и да го чуя“, разказва Момчил Атанасов.
Вдъхновен и освежен след пътуване из Норвегия, изсвирва пиесата на един дъх. Хриси измисля мелодичната линия на баса в парчето.
"Всъщност мелодията е в баса. Има точно Flow между мелодията в баса и мелодията в пианото, всъщност, те се преплитат, понякога има две паралелни мелодии“, допълва той.
Така Open Source Trio записва пиесата "Flow" непосредствено преди издаването на своя трети албум.
“Много е важно за нас, чисто музикално да изразяваме тотално това, което искаме", казват те.
Можете да намерите тяхната музика в стрийминг платформите и в социалните мрежи.
Чуйте разговора на Боян Бочев в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..