Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Национално-представително изследване определя навиците и мотивацията на онлайн купувачите

Прагматичното пазаруване – водеща тенденция сред онлайн потребителите

Снимка: pixabay

В началото на месец октомври, Агенция за онлайн маркетингови проучвания извърши национално-представително изследване, което цели да определи навиците и мотивацията на онлайн потребителите.

Данните показват, че има три основни категории купувачи – прагматични, спонтанни и неутрални потребители, каза пред Радио София маркетологът Даньо Димитров.

"Подобно на много други неща в живота, е трудно да се дефинира всеки един от нас постоянно в една и съща категория. Прагматичните потребители са тези, които са по-новото явление. При тях цената е фактор, но по-скоро не е водеща. Хората приеха, че ако така или иначе ще плащат за нещо повече пари, то нека то да бъде с по-високо качество“, посочи Даньо Димитров.

Прагматичните купувачи са предимно хора на възраст между 30 и 55 години със средни до високи доходи. Той добави, че около половината от анкетираните българи попадат в категорията прагматични купувачи.

"Смарт шопингът не е просто лов за отстъпки, той е умело балансиране между цена, качество и предпочитани марки“, коментира Даньо Димитров.

Спонтанните купувачи са тези, които пазаруват импулсно и не се запасяват със стоки.

"Те са по-скоро виждат нещо, искат го, купуват го. Те са по-младият сегмент от потребителите. Неутралните са предимно хора над 55-годишна възраст. Те са най-възрастните купувачи и основният фактор е, че имат ясно дефинирани предпочитания. Предпочитат да пазаруват по-малки количества отколкото да сменят предпочитанията си“, обясни Даньо Димитров.

Данните от проучването показват, че близо 86% от анкетираните сравняват цените онлайн, а 72% споделят, че планират покупките си предварително и са склонни да се запасяват, ако попаднат на добра оферта.

В условията на инфлация и трайно поскъпване на почти всички стоки и услуги, прагматичното "смарт" пазаруване ще се установява като водеща тенденция.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.


По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Право на глас

Лора Младенова oт „Невидими животни” за  благотворителния концерт-протест срещу насилието над животни , събиращ българските изпълнители на Благотворителен концерт-протест срещу насилието над животни събира българските изпълнители на 18 май от 18:00 часа в Концертната зала на Военния клуб в София с вход свободен:  "Идеята дойде от певицата Тина, към..

публикувано на 17.05.25 в 11:20
„Нощ на музеите“ в НВИМ

„Нощ на музеите“ и в НВИМ

Славея Сурчева ни кани на поредната „Нощ на музеите“ в НВИМ  с атрактивна програма и вход свободен за външната и постоянната хронологична експозиция. В късните часове на деня посетителите ще имат възможността да разгледат една от най-богатите музейни колекции в страната и да съхранят този спомен със селфи в специално обособен за целта кът. Екипът..

публикувано на 17.05.25 в 10:50
Снимката е илюстративна

"Форум", 16.05.25: "Локалите" - от безпътицата до психологически и социален проблем

В края на работната седмица коментаторите във "Форум" – политолозите Георги Киряков и Светлин Тачев, се спряха на следните теми за разсъждания и дискусия: "Локалите" "Къде са родителите! Къде са органите на реда? Къде е контролът? Този феномен, този псевдобунт е резултат от безпътица. Това не е игра, а социален и психологически проблем...

публикувано на 16.05.25 в 19:20

Най-новите данни за демографския профил на работната сила в България

В предаването "Ритъмът на столицата" поставяме акцент върху демографския профил на работната сила в България с проф. Кремена Маринова от Института за изследване на населението и човека (ИИНЧ)  при БАН. Тя разгледа  тенденциите в развитието на  5 ключови демографски параметри на работната сила  през периода 2016-2023 г. През целия период..

публикувано на 16.05.25 в 18:25
ФЖМК

ФЖМК - 50 години отговорност и развитие

Факултетът по масови комуникации и журналистика стана на 50 години и продължава да бъде символ на отговорност и развитие. “Това е една от най-старите специалности на Софийския университет. Много дълго време СУ беше единствената академична институция, която обучаваше журналисти. По-късно влезе и специалността “Връзки с обществеността”, малко след..

публикувано на 16.05.25 в 16:53
Деканът на Стопанския факултет доц. Атанас Георгиев и Катя Василева

Стопанският факултет на Софийския университет празнува 35-годишнина

Стопанският факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски" отбелязва 35 години от своето възстановяване. Днес той е сред утвърдените и признати бизнес училища на световната карта, водещо учебно заведение в областта на икономиката и управлението, подготвяйки поколения успешни професионалисти и лидери. "Успехите дотук са естествен..

публикувано на 16.05.25 в 16:50

Борис Христов записа "тъжна" песен по желание на сина му

Младият певец Борис Христов гостува в “Добър вечер, София“ и представи  своя нов сингъл "Day By Day" . "Една вечер, преди повече от година и половина, докато заспиваше, синът ми ме помоли да му изпея приспивна песен . Желанието му беше тя да бъде тъжна. Попитах  какво означава тъжна песен , отговори песен на която хората плачат ",..

публикувано на 16.05.25 в 16:24