Той е журналист, преводач и писател. Автор и съавтор е на 5 книги на български и на публикации в сборници и медии в България, Германия, Австрия, Нидерландия, Белгия и други.
"Няколко медийни революции започват с анонса, че предишните медии отмират – печатното слово, вестниците, после радиото, после телевизията, но се оказва, че всичко това оцелява, просто медиите се диверсифицират. Кризата, през която минава нашата професия и медиите – такива, каквито ги познаваме, се дължи на интернет и в частност на бурното навлизане на социалните мрежи и на изкуствения интелект", обясни Андреев.
По думите му, с навлизането на социалните мрежи, "социалната пирамида изглежда се е обърнала". През хилядолетията мнозинството е било водено от елит – аристокрация, политици, учени, писатели, каза той.
"Тези мнозинства през хилядолетията са били безмълвни, а със социалните медии те получиха глас, огласиха се и лека-полека започнаха те да водят, според своя вкус и разбиране, политиците, в случая и медиите, които са длъжни да се подчиняват, защото такава е демокрацията, такава е и пазарната икономика", уточни Александър Андреев.
Той добави, че социалните мрежи не са медии, те са платформи за общуване.
"Фалшивите новини в социалните мрежи се разпространяват 10 пъти по-бързо от нормалните новини. На обществените медии им плащат, за да разпространяват истинските новини. Данъкоплатците плащат пари, за да информират обществените медии правилно и коректно", каза Александър Андреев.
По думите му, можем да се доберем до истината и до обективната информация като следваме няколко правила.
"Първо – да консумираме единствено такива медии, в чиято обективност, правдивост и достоверност сме убедени. Това все още са обществените медии, в по-голямата част от Европейския съюз. Утвърдените печатни издания като The Guardian, Le Figaro, да не ги изброявам. Медийната хигиена изисква да следиш медиите, от които се информираш, да засичаш източниците, включително и когато се информираш от социалните мрежи, можеш да провериш една предполагаема новина откъде произхожда", посочи Александър Андреев.
Още подробности за медийната среда в България можете да чуете в звуковия файл.
Чуйте целия разговор на Константин Лавсов със зам.- кмета на район “Подуяне” в звуковия файл, както и анкетата на Ана Попова.
65 фирми и колекционери на минерали и фосили ще се включат в тазгодишното Великденското изложение в Националния Музей “Земята и хората”, съобщават от пресцентъра на музея. Събитието ще се проведе на 11, 12 и 13 април, а в изложението ще се включат и творци с авторски изделия с минерали - бижута, природни картини, сувенири и др. Работното време на..
През днешния ден облачността над югоизточната част от страната ще намалее и над повечето райони времето ще бъде ясно. Вятърът временно ще стихне. Минималните температури ще бъдат между минус 5° и 0°, в София - около минус 3°, съобщават от Националния институт по метеорология и хидрология. През деня вятърът от северозапад отново ще се усили - до умерен, а..
Коментатори във "Форум" тази седмица са политологът и юрист Лидия Даскалова, и журналистът, асистент към Института по балканистика на БАН Калоян Константинов. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес, бяха: - Несистемните партии в българската политика – временна мода или устойчива тенденция -..
Наднормено замърсяване с азотен диоксид в София през 2024 г., отчитат от екологичното сдружение "За Земята". Те призовават за спешни мерки, тъй като новите годишни данни от измерванията на сдружението показват тенденцията да е дори към по-високи концентрации на замърсителя. В над 91% от точките в столицата, в които "За Земята“ проследява..
Българските компании трябва да бъдат насочени към зелените иновации, за да бъдат конкурентноспособни. Инициативата за това да идва от частния сектор, но държавата трябва да осигури нужните инструменти, за да подпомогне развитието на икономиката. Тези послания и изводи отправиха участници в кръглата маса "Мисия Зелени Иновации: Възможности за..
Кога парите могат да се превърнат във форма на изкуство? Защо българската иконопис може да бъде основа за поп-арт? Каква е разликата между изкуството на Хубен Черкелов и това на Деймиън Хърст? Как образите на Габриел Гарсия Маркес, Статуята на свободата или пък паметника на свободата – Шипка, се събират в общ контекст, благодарение на Хубен, който..