Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Наградиха най-добрите маркетингови кампании в България

Гергана Иванова
Снимка: Катя Василева
Наградите Effie са известни сред комуникационните експерти, рекламодателите и агенциите в световен мащаб като най-изявеното признание в бранша и награждават всички форми на маркетингови активности, които допринасят за успеха на търговските марки. Организатор на конкурса у нас е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). 

Тези награди са наистина много показателни за това как се развиват маркетингът и комуникациите в България. Като член на журито винаги съм гледала на това като на една голяма отговорност, защото аз, заедно с още 17 члена на журито, сядаме и наистина трябва да намерим кои са тези кампании, които доказано с цифри са свършили своята задача, а именно - да продават повече, да подобряват репутацията на марките, да променят нагласи и изисквания", казва Гергана Иванова - член на журито на наградите Effie и управляващ партньор в една от водещите комуникационни агенции.

На едно от ключовите места застава отново дигиталният маркетинг. “Тази година БАК отвориха и нова категория “Дигитални медии”, където специфично оценяваме дигитални кампании. Не че дигиталните медии не присъстват във всички кампании, които гледаме, но сега вече имаме и категория, която е изключително насочена в дигиталните медии и подкатегория за социални медии - ново поле, където се изявиха много участници”, обяснява тя.

Друга тенденция за тази година е засиленото присъствие на неправителствените организации с много вълнуващи и успешни кампании. “Като жури през годините в този фестивал съм виждала много интересни кампании на фондации, но толкова добре доказано работещи кампании не бяхме виждали дълго време. Имаме пет финалиста в тази категория и беше много трудно да изберем кое е златото, кое среброто, кое - бронза”, коментира тя.

Във въпросния финал Иванова отличава двете кампании, които заемат първото и второто място - кампанията на Фондация “Документалисти”, която по много внушителен начин успява да повдигне темата за донорството в България и да заговори за това колко е важно да имаме адекватни закони и адекватно отношение към даряването на органи. Това, което са направили те е да убедят Община Варна да кръсти на името на един такъв донор улица в морската ни столица.

Непосредствено след тази кампания е кампанията на Фондация “Цоцорков”, която се бори с рака на дебелото черво - тук впечатляващото е броят на хората, които кампанията успява да тества в рамките на кампанията, която е продължила няколко месеца. Става дума за прегледани 90 хил. души, в сравнение с около 50 хил. души тествани в рамките на 10 години.

“Като казвам работещи кампании - това имам предвид - кампании, които променят нагласи, които карат хората да предприемат действия и да направят нещо за себе си и за здравето си, кампании, които буквално спасяват човешки животи", обобщава Иванова. 

Повече за тенденциите, които чертаят престижните отличия в комуникационната индустрия чуйте от интервюто на Катя Василена с Гергана Иванова в звуковия файл.

По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Лориан Янкова, Даяна Давидова, Даниел Караманов и Катя Василева

Наши ученици донесоха Златната купа от състезание по математика в Хонконг

Български ученици спечелиха Златната купа на едно от най-престижните световни състезания по математика, провело се от 16 до 19 юли в Хонконг. На 25-ото юбилейно международно състезание "Primary Mathematics World Contest" (PMWC) младите умове от България завоюваха Купата на Po Leung Kuk и 4 златни медала, както и Купата за постижения в..

публикувано на 29.07.25 в 17:55

Летни занимания в Дома на културата "Искър" привличат деца от цяла София

В Дома на културата "Искър" заедно с администрацията на едноименния столичен район продължават с инициативите в програмата с безплатни летни занимания за деца над 5 години под наслов  "Весела ваканция" . Организират се спортни, арт и еко активности. След седмица на театъра, има седмица на приложно изобразително изкуство, на танца и т.н...

публикувано на 29.07.25 в 16:21

Бъдещите и младите лекари очакват исканията им да влязат в закон

Студенти и млади лекари са се разгневили и снощи с протеста си блокираха Орлов мост, защото въпреки обещанието, политиците в Народното събрание не направиха нужното да нанесат поправки в закона, които да са съобразени с исканията им. Това обясни пред БНР-Радио София Пламен Китов, студент шести курс стажант-лекар и част от Инициативния..

публикувано на 29.07.25 в 15:33
Кметът Делян Георгиев

Събарят ДГ "Брезичка" през октомври, местят 200 деца и персонала в други заведения в квартала

На последното заседание на Столичния общински съвет одобри предприемане на неотложни действия за подобряване на състоянието на сградния фонд на 34-та детска градина "Брезичка" в район "Изгрев" . Целта е осигуряване на живота и здравето на служителите и посещаващите я деца, във връзка с извършено обследване, установени сериозни конструктивни..

публикувано на 29.07.25 в 14:50
Детайл от Портрет на Гауденц Б. Руф, 2002, Урош Джурич (р. 1964), Сърбия

Дарение на швейцарски посланик показва "Изкуството да колекционираш време"

Произведения на съвременното изкуство от България, Сърбия, Черна гора и Хърватия са включени в експозицията " Изкуството да колекционираш време / Дарението на Гауденц Б. Руф", представена в Националната галерия "Двореца" . Работите са жанрово разнообразни, както и като подход и използвани материали – живопис, фотография, обекти и видео,..

публикувано на 29.07.25 в 12:29
Кадър от „Спаси домата“

Вкусният градински домат – символ и арт провокация към промяна

Какво се случва, когато климатичните теми срещнат креативността на младото българско кино ? Един от смислените отговори дава Visions for Change – нова филмова инициатива, която превръща предизвикателствата в изкуство и вдъхновение за действие. А първият резултат вече е налице и е достъпен – това са 5 авторски късометражни филма ,..

публикувано на 29.07.25 в 10:39

11% ръст на туристите в София и над 2 пъти повече туристически данък

През първото полугодие на 2025 г. София отбелязва 11% ръст на туристите в сравнение със същия период на 2024 г., отчитат от Столичната община. За периода януари - юни градът е посетен от над 647 хил. туристи. Това показват данните на общинското предприятие "Туризъм" (Visit Sofia). 61% от посетителите са чужденци, 39% – българи...

публикувано на 29.07.25 в 09:03