Две свои книги ще представи пред почитатели и студенти актьорът Димитър Маринов тази вечер (Клуб "Перото", 18:00 ч.). По думите на самия автор, "Към сцената" и "Към екрана" не са учебници, а пътеводител, наръчник за актьора, в които разглежда различните методи/школи на обучение, особеностите на кастингите и някои професионални тънкости и правила, които Маринов е формулирал въз основа на своята практика. (Филмът "Зелена книга" (2018 г.) с участието на Виго Мортенсен, Димитър Маринов и други) взе "Оскар", бел. ред.)
Пред БНР-Радио София актьорът разказа за стъпките към професията, за ученическите сценки, в които го избирали да играе Дядо Коледа, за излизането на театралната сцена по член 9 (още преди да е завършил ВИТИЗ /НАТФИЗ), съветите на колеги като Крикор Азарян и Невена Коканова, които помни и до днес.
По думите му театърът дава основите на актьорството, след това киното е като преквалификация.
"За да бъдеш добър актьор, първо трябва да станеш добър човек, Изкуството не е професия, не е индустрия, а вяра", ми каза Невена Коканова. Не ти избираш актьорството, то те избира. Това е дарба – отбеляза Маринов в радиоефира. – Ние актьорите имаме най-лесната професия. Трябва само да научим текста, да се явяваме на кастинг и да идваме на снимачната площадка навреме. Всичко останало е талант…"
За него думата на 2024 г. е завръщане.
Подчерта, че кастингът за кино и телевизия е съвсем различен от този в театъра.
Обича всичко да си спомня, независимо от миналите система и време.
"И онова време роди много големи творци. Защото те имаха въображение.
Смята, че пред актьора най-големите пречки създават рутината, статуквото, инерцията, успокоението (=застой).
Чуйте целия разговор на Гергана Пейкова в звуковия файл.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...