Съществува неравномерно развитие на различните части на София, наблюдават се наченки на сегрегация – в южните и югоизточните квартали се заселват хора с по-високи доходи и образование. В северните части живеят същите хора - с надежди, мечти и възможности, но липсват инвестиции. Няма общинска политика срещу този тип "сегрегация".
Това коментира пред БНР-Радио София арх. Любо Георгиев от "Екипът София".
Той обърна внимание, че още със създаването на ОУП (Общия устройствен план) е заложено развитие на юг, но не са предвидени всички нужни инфраструктурните елементи и се стига до лошо реализиране.
"Хората очакват всеки специалист да си е свършил работата, купуват си имот и очакват обещания трамвай."
По думите му, има изисквания за отстояния между сградите, озеленяване и т.н., но когато се предава строежът, се случва да се дава папка с озеленената част, а не и където е паркингът.
"Общината си затваря очите за тази паралелни реалности – допълни арх. Георгиев. – Не се осъществява добър строителен контрол."
Северните квартали и крайградски селища сякаш остават по-изостанали и по неразвити.
Сред причините са намиращите се там жп линии, гробища, но това, според специалиста, може да се промени като се преместят офиси на общински и държавни институции, музеи и други. Така ще се създаде по-добра динамика на живота там.
Квартали като "Хаджи Димитър" пък имат свои общности и своя квартална динамика – те трябва да се поддържат и подкрепят.
"Ние, хората сме създали всички хубави неща в София, ние можем да подобрим и северните части на града", отбеляза Любо Георгиев.
И апелира за повече диалог между институциите.
Чуйте разговора на Божидар Янев.
Във втория ден от седмицата гост в коментарното предаване "Форум" е Лора Младенова - автор, поет и активист с журналистическо и юридическо образование. Заедно с водещия Лъчезар Христов, тя обсъди следните теми: Боклукът на София: Общината търси да купи още камиони, как се стигна дотук; Политически сезон в условията на напрежение и протести;..
Заради интензивния трафик се променя организацията на движение в участък с ремонт от автомагистрала “Тракия" в Софийска област между 24-и и 33-и километър, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". До 9 октомври (четвъртък) на четири пъти в следобедните часове - в 12 ч., 14 ч., 16 ч. и 18 ч., за около 30 - 45 минути ще се спира изцяло движението..
Нормални ли са климатичните процеси, които наблюдаваме през последните години по света, но и в България - свлачища, поройни дъждове, пожари. “Те са пряко следствие от климатичните промени, които настъпват и се ускоряват, така че това, което виждаме сега и което ще виждаме в бъдеще, е новата климатична реалност и трябва да сме подготвени..
Мотото тази година "Всяка история е уникална, всяко пътуване има значение“ напомня, че зад всяка диагноза стои лична история - история на смелост, устойчивост и надежда. По данни на Световната здравна организация, през 2022 година близо 2,3 милиона жени по света са диагностицирани с рак на гърдата, а над 670 хиляди са загубили битката с болестта. В..
Критики, обяснения и предложения как да се реши кризисната ситуация с липсата на фирма, която почиства и извозва отпадъците в столичните райони “Люлин“ и “Красно село“, се чуха по време на днешното заседание на комисията по екология и околна среда в Столичния общински съвет. На нея освен зам.-кметът по екология Надежда Бобчева, присъстваха районните..
Инициативата на Асоциацията за история и бъдеще на българската авиация (АИББА) за построяване на реплика на самолета, с който по време на бомбардировките на София през Втората световна война 27-годишният поручик Димитър Списаревски се жертва, за да спаси други българи, вече е към своя финал. Представянето ще се състои на 16 октомври,..