Солисти са Юи Футаеда (сопран), Стефани Кръстева (сопран), Михаил Михайлов (тенор) и Матеус Франка (бас). Гост-диригент е маестро Владимир Кираджиев.
Според диригента Владимир Кираджиев е предизвикателство да се направи концерт от опера, главно защото публиката е свикнала да се случва нещо на сцената, да има психологическо развитие на образите и пр., а при концертът това е елиминирано, по простата причина, че няма да участват всички солисти, а някои изпълняват по няколко роли, за да представят достоверно най-доброто от тази опера.
“Това е първата причина ние да се спрем на това концертно изпълнение. Втората причина е, че “Порги и Бес” не е опера, която може да се изпълнява навсякъде. На сцената на Софийска опера и балет, за да се изсвири такова нещо, трябва да се намерят всички действащи лица и хор, които да са тъмнокожи. Така е казал за тази опера Гершуин. Има други опери, в които няма указания.
В “Мадам Бътерфлай” никой не казва, че непременно Чочо сан трябва да бъде от изтока, но Гершуин, когато е написал първата американска официална опера, я е направил с тъмнокожи и за тъмнокожи, и затова навсякъде на сцената по света, който иска да я направи, трябва да я направи с тъмнокожи.
"Порги и Бес" е един от върховете в творчеството на Гершуин, а според някои – най-важният принос на композитора към музиката. Той я написва в края на краткия си живот и в период, в който е най-силно повлиян от джаза. Премиерата е през 1935 г. в Бостън без особен успех. През 50-те години обаче тя става все по-популярна – първоначално в САЩ, а после и в цял свят.
Владимир Кираджиев повече от 30 години живее и работи във Виена. Дирижирал е оркестри като BBC Schottish Symphony, Литовски държавен оркестър, Латвийска национална филхармония, Софийска филхармония и много други.
Чуйте повече в разговора на Ана Попова с маестро Владимир Кираджиев в звуковия файл.
Лятната ваканция е за учениците, но не и за техните телефони. Взирането в екрана и скролването са още по-интензивни при младите хора. За съжаление, телефонът за много подрастващи се е превърнал в своеобразен лидер и ние, възрастните трябва да контролираме в някаква степен информацията, която детето приема с такова устройство - първо,..
Институтът по компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет стартира съвместна програма с Лабораторията по компютърни науки и изкуствен интелект (CSAIL) към Масачузетския технологичен институт (MIT CSAIL). Началото беше поставено на официална церемония в София Тех Парк. MIT е №1 в света по..
АГ-отделението в пернишката МБАЛ "Рахила Ангелова" е пред затваряне заради липса на достатъчно кадри. Командированите от София акушерки този месец са в отпуск и не се знае дали ще се върнат. Директорът на болницата е подал оставка, но проблемът не може да реши който и да застане на този пост, коментира пред БНР-Радио София д-р Ивайло..
Cairos AI – българският инструмент, който превръща текстови команди в готови за използване 3D анимации чрез интегриращ разговорен AI, богат motion library и AI-синтез представи в ефирана Радио София Христо Велев , основател на компанията за визуални ефекти Bоttleship. Cairos.ai е уеб базирана платформа за автоматично анимиране на 3D аватари, като..
Поети, хора на словото - Ясен Атанасов, Димитър Кенаров, Иван Димитров, гостуваха в предаването “Радиокафе“ в разговор за поезията между кориците на антологията “София Поетики“, събирана в последните 20 години, откакто съществува и едноименния фестивал и ролята на изкуството като платформа за споделяне на социални и политически..
Какви са различните форми на страха? - проф. Амелия Личева изследва темата чрез поезия в новата си книгата "Крепости срещу страха". Книгата "Крепости срещу страха" е тематична, концептуална, опитва се да изследва различните форми на страх: личния, екзистенциалния, а също и страховете, породени от времето, в което живеем. Страхове, свързани с..
Тази вечер, от 16.00 часа в Националния военноисторически музей ще бъде открита изложбата “Глад 2.0“ по повод 109-ата годишнина на Музея и се осъществява в партньорство с Художествена галерия - Казанлък. Изложбата интерпретира фундаменталната тема за глада в пет различни аспекта – физически глад, глад за самосъхранение, глад за сигурност, глад за истина и..