От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" категорично настояват да се въведе незабавно оценка „дисциплина“, която да стимулира ученици и родители, формирали добро възпитание; учителите да могат регламентирано да отправят послания, не само към учениците, но и към техните родители, при нарушаване на училищния правилник; да се прилага безпрекословно забраната за използване на телефони в училище.
Оценката за дисциплината може да се въведе с промени в Закона за предучилищното и училищното образование. Тя би могла да бъде част от общия сбор оценки, които се вземат предвид при класиране на ученик в предпочитано училище.
От профсъюза предлагат още при отказ на родители да им се налага финансова санкция от 500 лева.
Обществото очаква по-добро качество на българското образование, но това не може да се случи без съществена реформа, която започва от възпитанието, преминава през превенцията на агресията и продължава с изграждането на личности, коментира пред БНР-Радио София д-р Юлиян Петров - председател на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
По думите му, съществуващите в момента инструменти в тази насока много трудно се използват и прилагат административно. Българските учители са в трудна ситуация. Те не могат по никакъв начин да задължат родителите да съдействат ефективно.
"Искаме да има комуникация между училищни власти и родители, да има превенция на лошите изключения при проблемни ученици. Санкцията е въпрос на уточнения. За нас е важно да се приеме философията, да признаем, че има проблем."
"Проблем с дисциплината в училище има, макар и не навсякъде. Обикновено учителските екипи и ръководствата се справят. Шуми се, ако проблемът не се преодолява, ако има напрежение", смята Зорница Трифонова - специалист "Образователни програми и социално-емоционално учене" в асоциация "Родители".
Решението със санкция – оценка за ученика или глоба за родителя, е бързо, но показва безсилието на системата да реагира.
Преди да се въведе оценка за дисциплината, трябва да е ясно какво се цели и какво ще се постигне с нея.
Трифонова е убедена, че най-често оценката само маркира наличието на проблем, но не води автоматично до промяна в поведението на детето.
"Повече ще помогне, ако се потърсят причините за нарушаването на дисциплината. Да се окаже подкрепа, да бъдем добронамерени. Порицаването не е превенция. Училището трябва да ползва услугите на повече специалисти. Решенията трябва да се обсъдят с всички заинтересовани страни."
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...
Проектът „Богини на водата“ стартира - деца и младежи между 15 и 29 години ще могат да се включат в арт ателиетата му. Сред тях са дизайнерско ателие, литературно ателие, музикално ателие и още. Инициатор е авторът и основател на сдружение „Благ ден“ – Виолета Янушева, с която разговаряме: „Идеята се роди в една нощ. Символът на Банкя е водата..
Александър Шпатов и поредната инициатива " 2025 книги за българските библиотеки". За поредна година по повод 24 май, читАлнЯта предизвиква всички любители на четенето да подкрепят българските библиотеки. Целта тази година са 2025 нови книги до края на юни, които ще се дарят на читалищни, училищни, общински и регионални библиотеки в цялата страна...