"БНР е моята медия, чувствам се добре тук. Харесва ми, че това е единствената медия, която може да влияе с глас – с думи, интонация, паузи, с многоточието…
БНР и "Хоризонт" ме научиха, че е важно човек да има позиция, да бъде смел и честен, да задава въпроси, въпреки риска да не получи отговор или гостът да откаже следваща покана."
Това беше част от мислите, които в студиото на БНР-Радио София сподели Силвия Великова - емблематичен глас, професионалист с много ерудиция и награди, водеща на най-слушаното радиопредаване в България "Преди всички", както и на "Политически некоректно".
Тя си спомни с благодарност за колегите, които преди години са я посрещнали в БНР.
И предизвикана от водещия на "Радиокафе" сподели впечатлението си от политическата ситуация в България.
"Имам усещането, че още сме в предизборна кампания. Вече имаме редовно правителство, а политиците говорят на избирателите си, а не на обществото, което очаква конкретни решения и действия."
Да припомним, че Силвия от години следи и отразява като репортер дейността на съдебната власт.
"В момента има шестима министри, които са били обвиняеми. Надявам се те да бъдат говорителите на всички граждани, които смятат и искат да има реформа в правосъдието. Когато има справедлив съд, ще има пари и по-добър живот за хората", отбеляза Великова.
В разговора стана дума и за натиска "отгоре" Силвия Великова да бъде свалена от ефир преди няколко години (чрез тогавашния генерален директор Светослав Костов).
"Оградата на БНР е специално място в моя живот. Тогава не стана ясно кой поиска да бъда свалена от ефир. Този пример потвърждава мнението, че понякога генерални директори идват с определени ангажименти – изтъкна Великова. – Колегите тогава реагираха с протест. Но преди това там, до оградата, е имало протести и през 1991 г., след това – 1996-а… Журналистите и от други медии разбраха, че Радиото трябва да бъде пазено. Да задаваш въпроси не е смелост, а задължение. Възможността хора от БНР да излязат на протест държи в кондиция и ръководството на обществената медия, и политици."
Чуйте разговора на Даниел Ненчев.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..