Целта е да бъдат съкратени сроковете за реакция и оптимизация на разходите при извършване на улични ремонти, да се повиши оперативността, гъвкавостта и ефективността на планиране. Предвижда се в него да работят 51 души.
Пред Радио София, един от вносителите на доклада – общинският съветник от "Възраждане“ Деян Николов обясни, че в момента София е разделена на три части и се подписват рамкови договори със строителни компании, които имат ангажимент да поддържат пътната инфраструктура, в това число и маркировката, и знаците.
"Основният проблем, който имаме е, че качеството и времето за реакция на тези компании е далеч под задоволителното. Подписват се рамкови договори за 4 години. Това излиза на Столичната община около 25 млн. лева. Само че, в момента, в който трябва да се направи нещо, например да се обнови някоя пешеходна пътека, сами разбирате, че това са големи компании и за тях подобен малък ремонт не е приоритет“, каза Николов.
По думите му, има случаи, в които Столичната община чака с месеци за извършването на подобни, малки ремонти. В договорите са заложени минимални неустойки, отбеляза Деян Николов. Със създаването на общинско предприятие „Софийски улици“, Столичната община ще заплаща същите средства, каквито и досега, но ще се подобри качеството и бързината на работата, посочи той.
"Коренно различно е да можеш да се обадиш на свое собствено общинско предприятие, на което това му е фокусът и то ще реагира веднага на всеки сигнал“, изтъкна Деян Николов.
Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера е един от противниците за създаването на общинското предприятие. Пред Радио София той коментира доклада от политическата му гледна точка.
"Виждаме една трайна колаборация и през този доклад между ПП-ДБ-"Спаси София“ и "Възраждане“, което е политически Франкенщайн. Това е политическият нюанс. От гледна точка на доклада – създава се поредният общински мастодонт, който всяка година ще пристига със сметка на един лист А4 и ще иска пари от бюджета, които еднолично ще се харчат само и единствено по разпореждане на кмета на общината, респективно на зам.-кмета по транспорт“, каза Контрера.
Според него, създаването на общинско предприятие "Софийски улици“ ще струва на Столичната община 3 млн. лева повече, отколкото с външни фирми.
"Каквато и структура да се занимава с тази пътна маркировка, ако няма изключително строг контрол и санкции от самата община, няма да се получи. Затова, за мен е по-добре да се назначат инспектори, които да се ротират в различните райони на София и да осъществяват качествен контрол. В договорите с външните изпълнители да бъдат заложени много по-високи санкции. Тогава ние ще постигнем и по-добра цена, и по-добро качество“, обясни Карлос Контрера.
Докладът за създаването на общинско предприятие "Софийски улици", заедно с Правилник за дейността на новата структура, все още не е гласуван в Столичния общински съвет.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
По пътищата продължават да загиват много хора, заради страх. Страхуваме се да посочим отговорния, виновния. Транспортната система функционира в режим на корупция. Това коментира пред БНР-Радио София Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ): "Ние от Института направихме анализ за 10-годишен период (2013-2023). За това..
На извънредно заседание днес Столичният общински съвет (СОС) трябва да упълномощи кмета на София Васил Терзиев да избере нова банка за обслужване на общинските средства. След прекратяването на договорите от Общинска банка работна група изготви критерии за подбор на нова финансова институция. Тече процедура по договаряне, без предварително..
През страната преминава студен атмосферен фронт. Облачността от запад на изток ще се увеличава. По-съществени валежи ще има в източната половина от страната, където те ще са придружени с гръмотевици. След обяд над северозападните райони облачността ще се разкъсва и намалява до предимно слънчево. Ще духа до умерен северозападен вятър, в Източна..
Познатият на мнозина Ком–Емине има своето естествено продължение – маршрутът Връшка чука – Ком. Около 130 км дива, сурова и непокътната Стара планина, която свързва най-западната българска граница с емблематичния връх Ком. Маршрутът е с 6600м денивелация. Стартът на Дизела ще бъде на 27 август в 19:30. През тъмната част от денонощието..
Павлина Хинкова ни представя Международната седмица на джаза в Габрово: "За първа година решаваме да пресъздадем традиция - част от ДНК-то на Габрово. От най-първите стилове тя е най-жизнерадостната музика. Превръщаме нашия град в малко подобие на улиците на Ню Орлийнс. Започваме с лектория за 100-годишнината на Оскар Питърсън, "Махараджата на..
Днешната ни радиоразходка е по ул. "Шипка": Една от интересните и артистични улици. Коя е обаче градинката, от която започва разходката и защо? Кога е прокарана и променяло ли се е името ѝ? Впускаме се в историята на Държавното рисувално училище - НХА. Народната библиотека също има интересна съдба и защо не е реализиран цялостния ѝ проект (вижте..
Кой е професор Рафаил Попов и защо е част от рубриката ни "Историята оживява"? Той е един от първите археолози, палеонтолози и спелеолози. Разговорът ни е с Евгени Коев - спелеолог и изследовател: "Професор Рафаил Попов е помнен като един от бащите и на археологията, и на спелеологията, нищо че последната не е във фокуса на обществения интерес...