Христо Недялков е на 47 години. Живее в столичния район "Кремиковци". Казва, че последните 15 години е все по-трудно преминаването през бариерата без чакане от половин час. За да изпълни лични и работни ангажименти, Христо преминава през прелеза 4 пъти дневно, като в поне 3 от тях попада в образувалата се "тапа". Споделя, че местните наричат прелеза "контролно-пропускателен пункт". Шегуват се и по повод влизането на България в Шенген, което Сеславци и "Кремиковци", разделени от релсите, все още не са дочакали.
По думите на местните жители, нужди като достъпа до аптека в региона биват затруднявани заради бариерата. Оказва се на мястото са разположени 6 коловоза, през които ежедневно преминават и маневрират малки дизелови локомотиви, без които пътническите влакове няма да могат да заминават и преминават през местната гара по предварително изготвеното разписание. Това уточниха в писмен отговор от Националната компания "Железопътна инфраструктура". Според жителите на района има и случаи обаче, в които бариерата се спуска и вдига без да е преминал нито един влак или локомотив.
Кметът на район Кремиковци Лилия Донкова, също подкрепи исканията на жителите.
В отговор до Радио София от Националната компания Железопътна инфраструктура обясниха още:
"Местоположението на прелеза в гарата налага, когато се отвори сигнал, който да позволи влак да се приеме от другата страна на гарата (не от страната на прелеза), бариерите да са спуснати. Ако влакът спре в гарата и не продължи движението си към прелеза, се получават описаните случаи, когато бариерата е спусната, дори когато не преминават влакове“.
От държавното предприятие добавиха, че не могат да бъдат налагани ограничения в кои часове да бъдат изпълнявани заявките. По думите им работното време на превозвачите, които гарата обслужва, е през деня. НКЖИ е длъжно да осигурява непрекъснат достъп до обслужващите съоръженията в гарата, като обслужването става по заявка на клиентите.
"Съгласно изискванията на съществуващата нормативна база, максималното време за заемане на прелезите при извършване на маневра е 20 минути. НКЖИ отговаря както за техническата изправност на прелезите, така също и за действията на експлоатационния персонал, отговорен за движението на влаковете. Местоположението на прелеза в гара "Кремиковци" е много специфично. Прелезът обхваща всички коловози на гарата и за всеки влак или возило, което трябва да се придвижи през района, бариерите трябва да бъде спуснати. Това означава, че освен при преминаване на влакове, бариерите трябва да са спуснати и когато се извършват маневрени придвижвания за преместване на вагони от един коловоз на друг за обслужване на клиентите в гарата“.
"Времето, през което прелезът е затворен (т.е. бариерите са спуснати) може да бъде намалено, чрез внедряване на съвременни технически решения. За реализирането е необходимо време за изготвяне на проект и провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител. Трайното решение е изграждане на пътен надлез, за което е необходим значителен финансов ресурс и време. В Националната компания "Железопътна инфраструктура" на този етап няма предвидени средства за изграждане на пътно съоръжение, което да замести пресичането на едно ниво на пътната и железопътната инфраструктура. В район "Кремиковци" на Столичната община е изготвено инвестиционно намерение за изграждане на такъв тип съоръжение, което е подкрепено от НКЖИ и се надяваме съвсем скоро да се намерят средства за изграждането му", казва от НКЖИ.
Срок за изграждането на съоръжение няма.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Снимки: Надежда Герова
В третия ден от спирането работата на правителството на САЩ републиканците и демократите провеждат неформални разговори за постигане на споразумение и събиране на достатъчен брой гласове. Днес ще има нов опит за гласуване на бюджета. Правителствени агенции в Съединените Щати затвориха врати в сряда след като републиканци и демократи в Конгреса не..
София посреща финала на обичаната екоинициатива "Книги за смет". На 5 октомври (неделя) от 10 до 13 часа на паркинга на бул. "Ген. Тотлебен" 36 граждани и деца отново могат да изберат книжно издание срещу килограм годна за рециклиране пластмаса, съобщават организаторите. С това събитие инициативата ще закрие тазгодишното си турне, което се..
След две книги като писателка и една изложба като фотограф Зорница Гъркова (Гръмкова) реши да съчетае две от творческите си занимания и да издаде нещо твърде нестандартно. Сборникът ѝ "Sub Specie Lucis. От гледна точка на светлината" включва 22 фотографии на цветове от различни растения, както и кратки литературни фрагменти от..
Да се ускори процесът по концесиониране на “Топлофикация - София“, както и да се включи държавата в предоговарянето на дълга към “Булгаргаз“. Тава са стъпките, които трябва да се предприемат за решаването на проблемите на дружеството, смята столичният кмет Васил Терзиев. Днес на извънредно заседание Столичният общински съвет изслушва..
Кръгла маса относно необходимостта от национална програма за борба със затлъстяването се проведе през изминалата седмица в Народното събрание. В експертен доклад на тема " (не?)Победимите пандемии - Затлъстяването" се посочва, че страната ни е на 5-о място в Европа по затлъстяване при децата и на 6-о при възрастните. Около две трети от..
Задава се криза с боклука в София и опасността е напълно реална, като от утре районите “Люлин“ и “Красно село“ остават без фирма за сметосъбиране и сметоизвозване. Това е другият важен акцент, който стана ясен от днешното извънредно заседание на Столичния общински съвет за „Топлофикация“. Криза с боклука ще има, предупредиха от групата на “Спаси..
Спектакълът "Анна - непоправимата" вече втори сезон привлича зрители със своята актуалност и силно въздействие. Представлението е изградено върху пиесата на италианския журналист и драматург Стефано Масини, която чрез документални факти и лични преживявания разказва за живота и борбата на руската разследваща журналистка Анна..