Христо Недялков е на 47 години. Живее в столичния район "Кремиковци". Казва, че последните 15 години е все по-трудно преминаването през бариерата без чакане от половин час. За да изпълни лични и работни ангажименти, Христо преминава през прелеза 4 пъти дневно, като в поне 3 от тях попада в образувалата се "тапа". Споделя, че местните наричат прелеза "контролно-пропускателен пункт". Шегуват се и по повод влизането на България в Шенген, което Сеславци и "Кремиковци", разделени от релсите, все още не са дочакали.
По думите на местните жители, нужди като достъпа до аптека в региона биват затруднявани заради бариерата. Оказва се на мястото са разположени 6 коловоза, през които ежедневно преминават и маневрират малки дизелови локомотиви, без които пътническите влакове няма да могат да заминават и преминават през местната гара по предварително изготвеното разписание. Това уточниха в писмен отговор от Националната компания "Железопътна инфраструктура". Според жителите на района има и случаи обаче, в които бариерата се спуска и вдига без да е преминал нито един влак или локомотив.
Кметът на район Кремиковци Лилия Донкова, също подкрепи исканията на жителите.
В отговор до Радио София от Националната компания Железопътна инфраструктура обясниха още:
"Местоположението на прелеза в гарата налага, когато се отвори сигнал, който да позволи влак да се приеме от другата страна на гарата (не от страната на прелеза), бариерите да са спуснати. Ако влакът спре в гарата и не продължи движението си към прелеза, се получават описаните случаи, когато бариерата е спусната, дори когато не преминават влакове“.
От държавното предприятие добавиха, че не могат да бъдат налагани ограничения в кои часове да бъдат изпълнявани заявките. По думите им работното време на превозвачите, които гарата обслужва, е през деня. НКЖИ е длъжно да осигурява непрекъснат достъп до обслужващите съоръженията в гарата, като обслужването става по заявка на клиентите.
"Съгласно изискванията на съществуващата нормативна база, максималното време за заемане на прелезите при извършване на маневра е 20 минути. НКЖИ отговаря както за техническата изправност на прелезите, така също и за действията на експлоатационния персонал, отговорен за движението на влаковете. Местоположението на прелеза в гара "Кремиковци" е много специфично. Прелезът обхваща всички коловози на гарата и за всеки влак или возило, което трябва да се придвижи през района, бариерите трябва да бъде спуснати. Това означава, че освен при преминаване на влакове, бариерите трябва да са спуснати и когато се извършват маневрени придвижвания за преместване на вагони от един коловоз на друг за обслужване на клиентите в гарата“.
"Времето, през което прелезът е затворен (т.е. бариерите са спуснати) може да бъде намалено, чрез внедряване на съвременни технически решения. За реализирането е необходимо време за изготвяне на проект и провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител. Трайното решение е изграждане на пътен надлез, за което е необходим значителен финансов ресурс и време. В Националната компания "Железопътна инфраструктура" на този етап няма предвидени средства за изграждане на пътно съоръжение, което да замести пресичането на едно ниво на пътната и железопътната инфраструктура. В район "Кремиковци" на Столичната община е изготвено инвестиционно намерение за изграждане на такъв тип съоръжение, което е подкрепено от НКЖИ и се надяваме съвсем скоро да се намерят средства за изграждането му", казва от НКЖИ.
Срок за изграждането на съоръжение няма.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Снимки: Надежда Герова
С адв. Елиза Николова – председател на Професионалната асоциация на медиаторите говорим за темите в Лятната школа по медиация, която се открива на 8 септември в Поморие: "Школата стартира в 2016-7, стартира с международни лектори. След пандемията решихме да сменим формата, който се хареса на хората. Без излишна скромност, мога да кажа, че Поморие е..
Милчо Талев е председател на Народно читалище "Просвета 1888" в Поморие и директор на художествената галерия там: "Каквото правим е кауза и цел. От миналата година започна Фестивал на занаятите. Децата е хубаво да видят как се зараждат те. А пленерът ни е над 20 години. Започна като живопис, после се включи и скулптура. Произведенията остават тук и..
Радиокафе гостува на община Поморие в съвместно предаване на Радио София и Радио Бургас. В Поморие все още има много туристи. Затова и с кмета Иван Алексиев г оворим за развитието на града като атрактивна туристическа дестинация: "Поморие е много хубав, интересен град. Запазва своя чар. Създаваме спокойствие, духовен град сме. Историите,..
„Отново на училище“ - кампания на Фондация „Запази Доброто“ за набиране на учебни пособия, които да подпомогнат децата лишени от родителски грижи в КСУДУ гр. Мездра и децата от ЦОП гр. Роман. Слушаме Иляна Мирчева от Фондация „Запази Доброто“: "Това са деца, на които няма кой да даде тласък в живота. Благодарение на дарителите ни сме им..
Стресът е навсякъде около нас – често ни мобилизира, но понякога и подкопава психическото и физическото ни здраве. Това е темата на поредното събитие на "Рацио" на 9.9 . Кога полезният стрес преминава в дистрес и какво можем да направим, за да не се превърне той в дългосрочна заплаха? Как ни влияе на ума, на тялото и на клетъчно ниво? Отговори от..
В новата си фентъзи поредица „Градска самодива“, авторката на хитовата трилогия „Змей закрилник“ разширява вселената на своите герои с нова вълшебна поредица с аромат на билки и пресен хляб. „Градска самодива“ на Симона Панова, е книга първа от изпълнена с магия и легенди история, която се развива само месеци след „Змей омайник“ и ни запознава с нови..
По повод Съединението на България само на 6 и 7 септември (събота и неделя), Националният военно-исторически музей ще представи оригиналните знамена, свързали съдбата си с онзи знаменателен миг преди 140 години – Славея Сурчева от НВИМ: "Рядко знамената се представят пред публика, но по повод голямата годишнина могат да се видят осем оригинални..