Интермодалният терминал се финансира по Механизма за свързване на Европа, като по проекта ще бъдат отпуснати 8,5 милиона евро.
Освен изграждането на самия терминал ще бъде направен и свързващ железен път, който позволява движението на влакови композиции до 740 метра.
"Ние нямаме друго такова място, в което 740 метра влак може да влезе и да започне неговата обработка. Ще имаме частен интермодален терминал, който ще допринесе за едно нещо - все по-малко товари да се движат по българските пътища, което ще помогне както за намаляване на замърсяването на въздуха, така ще помогне и за безопасността по пътищата.
Защото и по чистотата на въздуха сме на опашката, и по безопасността по пътищата сме пък последни - тоест най-много жертви даваме", каза транспортният министър Гроздан Караджов.
В момента пренасочването на товарите от автомобилен към железопътен транспорт в региона е ограничено, а след изграждането на терминала Волуяк ще се превърне в основен логистичен възел за София:
"Тук ще се товарят и разтоварят всички товари, които ще идват от юг за севера, те ще се увеличават все повече и повече. Солун е най-голямото от близките ни пристанища. Същото важи и за логистика от запад на изток, така че Волуяк става център на карго индустрията", отбеляза Караджов.
Освен за икономическия растеж построяването на терминала се очаква да доведе и до повишаване на заетостта на хората в региона.
Представяме новата книга на Здравко Петров "Още исторически маршрути: София": "Продължаваме идеята на първата книга за разпознаване историята чрез сградата. Но във втората откриваме нови истории, които не са били писани досега. Когато откриеш нов детайл в архивите или в стар вестник е най-вълнуващото, а в тази книга има доста такива находки. Доста..
Всеки път, когато отиваме от центъра до гарата, минаваме през Халите или се отбиваме в църквата "Света Неделя", вървим по столичния булевард "Мария Луиза", без да се замисляме за личността на първата ни княгиня след освобождението от турско робство. Тя живее само шест години в България, през които се опитва да научи повече за новата си..
Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев: "На 1..
Мобилното студио на Радиокафе е от фестивала "Мелба дизайн" - международен форум за графичен дизайн. Първи гости са Бояна Гяурова и Адрияна Андреева от студио "Комплект": "Участвам с изложба и разказвам за процесите в работата си в областта на промишления дизайн, имам собствено студио за мода. Очарован съм от връзките между усещания, материал,..
В петък, темите от деня в предаването "Форум", коментира Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Зохран Мамдани – най-младият кмет в историята на Ню Йорк, първият мюсюлманин, леви послания и екип съставен само от жени. - След месеци на заплахи и пазарлъци изглежда, че..
Ученици от Природоматематическата гимназия "Христо Смирненски“ в Перник затвърдиха още повече усилията си в изграждането на по-пълноценен и здравословен живот за себе си и своите връстници. След като се обединиха в ученическа мрежа, чрез която достигнаха до други деца и подрастващи, за да развият знания и умения в областта на екологията,..
Готов е проектът за спортна площадка за практикуване на колоездене и ролкови спортове - пъмп трак площадка, която попада в обхвата на бъдещия парк в столичния квартал “Младост 3”. Столичната община публикува 3D визуализациите на проекта. Решението залага на модерен облик, със съвременни технологии и устойчиви материали, които да улесняват бъдещата..