Kой всъщност е автор на генерираното от AI съдържание - интервю с адвокат Траян Косев:
"Целият свят се вълнува от отговора на този въпрос. Редно е първо да се запитаме какво се закриля от авторското право? У нас творчеството е свързано с физически лица. "Творческата" дейност на машината не е такава. В САЩ патентното ведомство слага разделителен критерий - ако например променим фона на някакво изображение, да, имаме авторско право. Задачата става по-сложна, защото софтуерът се променя много бързо. Невъзможно е да се проследи първоизточника.
Когато използваме съдържание, създадено от ИИ за комерсиални цели - например, създаваме лого, върху което няма авторско право, всеки може да го използва. Същото е като използваме създадени с ИИ музика или текст - всеки може да ги разпространява, без да плаща. Трябва да сме бдителни, ако го използваме с търговска цел, ако е за лична употреба, може и да ни се размине.
Отговорността се носи от ползвателя - той трябва да има по-висок праг на бдителност. ИИ често преработва съдържание с авторско право и ако ние го използваме, сме нарушили чужди авторски права. Платформите вече са по-внимателни. Идеите, концепциите, не се закрилят от авторското право. Рецептата е ние да даваме съдържанието и ИИ да ни е само инструмент. Ако не сме прочели условията на дадена платформа, не знаем че тренираме ИИ. Можем да го забраним - има такава опция."
Още за правилата, които да спазваме в ежедневната си работа с ИИ и практически съвети към използването му без комерсиална цел - в звуковия файл.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...