Рождената дата на емблематичния поет и музикант е 21 май и тази пролет той трябваше да празнува 60 г., но съдбата реши да прекъсне полета на основателя на Нова Генерация твърде млад – едва на 27.
Концертът „60 години Димитър Воев“ ще събере на сцената три групи – “Нова Генерация”, “Тангра” и “Ревю”, всяка от тях свързана, по един или друг начин, с творчеството на Воев - символ на неформалната културна вълна в България от края на ХХ век.
“Нова генерация е еманация на новите поколения, които се появяват след нас и сега, в момента точно има един такъв бум на едно ново поколение, което създава собствена музика и освен, че са слушали нашата група, слушали са “Ревю”, “Тангра”, тези групи от края на 80-те и началото на 90-те те сега създават своя собствена музика и всъщност може би те са новата генерация, която в един момент ще ни замести, когато вече не можем да правим това, което правим”, казва Симеон Воев.
Бунтарската музика ще съществува винаги и ще провокира умовете и сърцата на будните млади хора. Доказателство за неуморимостта на тези бунтари е, че не бягат от проблемите, а ги наричат с истинските им имена - и в музиката си, и в живота си. “Едвам се сдържам на целия този фон, който е в държавата и в столицата, да не говоря за едни други неща.
Чувствам се като в “Пир по време на чума” ние говорим за концерт, при положение, че сме затънали до шия да не казвам в какво. Тия неща, които се случват тук с транспорта. Това не е задръстване. Заради тези политически игри, които едни хора, които 20 години управляваха този град, накрая изпуснаха властта, не им беше гласувано доверие и те продължават да се опитват с най-гадните методи да упражняват тази власт.
Просто съм бесен за това, което се случва. Кой предвожда протестите. За това, което се случва с журналистите - протестите заради ниските заплати. Къде се намираме като ниво на журналистиката и свобода на словото. Затънали сме до гуша”, допълва Васо Гюров, който се надява следващите поколения “нови генерации” да имат рефлекс към тези неща.
“Аз като музикант избягвам да говоря за политика, колкото и да е свързано това с реалния живот съвсем пряко. Това, което можем ние да правим е да показваме, че има и алтернатива. Не е всичко на тази витрина, която всъщност е много кална напоследък”, казва Иво Чалъков от “Тангра”, а Васо Гюров го допълва: “Не са само полицаи, шофьори и пожарникари в тази държава”.
Чуйте повече в разговора на Даниел Ненчев в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..