"Нямаше нормални преговори за бюджета - най-важния документ за столицата. Предложихме 50 милиона намаляваме от проекти на Терзиев, но не ги зачеркваме. Той се вайка, че трябва да събере още 30 млн. лв., ние му казваме откъде може да ги събере. С тях могат да се стартират проекти, дори и да приключат тази година."
Това коментира пред БНР-Радио София Антон Хекимян, председател на групата ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет.
Той допълни, че средствата може да изглеждат много (над 2,8 млрд. лв.), но в сумата влизат и заплатите на учителите, които държавата дава и те няма как да бъдат пипани или променяни.
"Първата година след изборите подкрепихме бюджета на Терзиев, но от него 284 млн. лв. останаха неизползвани от перо капиталовите разходи – каза още Хекимян. – Много от идеите на кмета нямат проектна готовност, включително и за детски градини. Средствата за тях не бива да ги замразяваме, а да се насочат там, където ще свършат работа. Да има работещ градски транспорт и почистване - това е нормално, но нищо друго не става в града."
Колкото до паркирането в София, със сигурност трябва преосмисляне, включително по отношение на цените и за платено влизане в центъра на града, смята общинският съветник.
Според него:
"Спаси София", ПП и кметът Терзиев са като скарано семейство. От "Спаси София" тръгнаха като гражданска организация, но сега чуват ли гражданите? Къде са им паркингите? Те са като малки диктатори, които правят предложение и държат непременно да стане. Не може да наказваме семейства с деца или хора, които имат работа в центъра."
По думите на Хекимян не се знае в проектите си относно паркирането на какви данни стъпват от "Спаси София". Ако ще се повишат таксите за паркиране, трябва да е напълно ясно накъде ще се насочат средствата от допълнителните приходи.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.Радиокафе днес се излъчва от величествения Костенски водопад . Йордан Ангелов , кмет на Община Костенец е пръв наш гост и първите му думи са за проектите, по които работи общината, без да се забравят разбира се, и предизвикателствата и решенията: "Водят ме в Копривщица, Панагюрище, рецитирам за да обича и пази България" (Петър). "Четяхме..
Разходката по ул. Георги С. Раковски започва от най-високото ѝ място, с паметника на Вазов и витошката морена, от която да гледа към любимата си планина. Наблизо е Палатата Св.София, дело на арх.Парашкеванов (1929). Там е пл.Николай Гяуров, кръстен по инициатива на Гена Димитрова, която също живее наблизо. Следва историята на Военния клуб - коя всъщност..
Веселина Узунова от ИИИ-БАН за Аспарух Лешников: "Басът на групата Роберт Биберти е завиждал и на Аспарух Лешников, и на евреите в групата. Омразата по онова време се е ширила, дори и между членовете на групата. Аспарух Лешников става плячка на Биберти. След 9 септември 1944 на Лешников не е разрешено да напусне България. Писмата му доказват..
Борис Руменов, чиито псевдоним Борю Зевзека е измислен от проф. Иван Шишманов, е легендарна фигура сред софийските интелектуалци и бохеми през първите десетилетия на ХХ век. Името му е нарицателно, и също както за проф. Александър Балабанов, за него се разказват комични и куриозни случки. Хуморът му е свеж, заразителен и незлоблив, автор е на 15..
Шри – Шри Рави Шанкар гостува отново в България – Константин Драгов и Сана Драгова: "Той е основателят на фондация "Изкуството да живееш", тя е в над 180 държави. Учителят ще има лекция с възможност за въпроси и отговори и най-вече, ще има медитация в залата (НДК - зала 1). Ще е като на концерт. Заедно ще преминем отвъд хаоса. Блаженството е..
Филмът „Гунди“ влиза в британската разпространителска мрежа – режисьорът Димитър Димитров с подробностите: "Много е важно, че филмът продължава като част от програмата на британските кина от веригата "Одеон". Тя е достъпна в сайта им и те са си направили сметка, че не само българи ще го гледат. Като студент там не съм си и мечтал, че някой ден мой..
Голямата маса: Градски дворове – Божидар Емануилов, зам.-кмет на "Оборище": "Има най-различни работилници за деца и възрастни в един от дворовете, гаражна разпродажба в друг, жива музика. Градските дворове е изчезваща среда, тези, които сме израснали в центъра ги помним. Те са мост между поколенията. Има и хора, които негодуват заради ограничения..