Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Единен транспортен оператор в столицата предлага "Спаси София"

Снимка: БТА-архив

Единен транспортен оператор, който да управлява транспортната услуга в столицата, предлага "Спаси София". Политическата група внесе доклад за разглеждане от общинския съвет (СОС), в който сегашните 4 дружества се обединяват в единна структура. Намаляване на административните разходи, ефективност на услугата и по-бързо навлизане на нови, са сред предимствата, които посочват съветниците.

За сливането на транспортните дружества в едно се говори от години, а скорошният протест на служителите от градския транспорт, само доказаха нуждата от реформи.

Според председателя на групата на "Спаси София" в СОС Борис Бонев, водещ фокус за предлагането на такова решение е подобряване на условията за пътниците:

"Хората всъщност, не би следвало да ги интересува колко транспортни оператора има, как се казват те. Това, което ги интересува е, когато застанат на спирката, тя да има навес, да има табло, което да показва реалния график на движение и точно кога ще дойде трамваят, да дойде нов такъв, който да е климатизиран, удобен и бързо да ги превози до дестинацията, която са избрали. Това със сегашната структура няма как да се случи", категоричен бе той.

Снимка: Златина Петкова

Общинският съветник Емилия Ангелова посочи, че София не може да си позволи четири транспортни дружества. Предложеният бюджет за тази година е със 70 милиона дефицит, който тепърва ще  продължава да расте.

"Това, което ние предлагаме, показва, че могат да се постигнат оптимизации в размер между 30 и 45 милиона лева на година и това се отнася за цени с днешна дата, без да включваме инфлацията, която предстои в следващите години", поясни тя.

Годишно за разходите за общата администрация могат да бъдат спестени разходи между 25 и 36 млн. лв. и до 5 млн. лв. в ръководните позиции. Емилия Ангелова допълни също, че в доклада предлагат съкращаване на административния персонал с 10-15%, като подчерта, че решението за единен транспортен оператор е не просто логично, а икономически неизбежно.

По отношение на правните аспекти за сливането на дружествата, общинският съветник Христо Копаранов обясни, че едно стратегическо структуриране ще позволи дигитализация, административна реформа и нова организационна култура в транспортния оператор.

Копаранов уточни, че СОС може да възложи на общинската администрация в лицето на кмета на града да изготви подробен анализ как сливането може да се случи в конкретни стъпки, какво може да е името на новото дружество, неговото седалище и други подобни въпроси.

Групата на "Спаси София" се надява докладът за единния транспортен оператор да се обсъди възможно най-скоро, като до края на годината е постижимо и самото дружество да бъде факт.

Чуйте повече в репортажа на Златина Петкова в звуковия файл.

По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Софийски разкази - Мозайка от миналото на Стара Загора

Снежана Маринова за новото издание на книгата ѝ " Мозайка от миналото на Стара Загора ", чиято софийско представяне предстои: "Много теми останаха извън първото издание. Допълнихме го с 11 нови. За съжаление опожаряването на града в 1877 засяга и архивите. Оцелява само това, което е било извън града. Сега можем да обменяме с колегите дигитални копия,..

публикувано на 11.10.25 в 16:00

Историята оживява - Гвардейският оркестър на България, марш първи, марш втори

Гвардейският оркестър на България е първото музикално формирование в България, осъществил и първите записи в различни жанрове, които ще чуем тук. Историята на оркестъра е описана в книгата на д-р Галя Грозданова-Радева, тук е и Стефани Михайлова, съдействаща за съставянето и представянето на книгата:

публикувано на 11.10.25 в 15:00
Теодор Траянов и Вера Балабанова

Адресите на любовта – Теодор Траянов и Вера Балабанова

Преводачката и журналистка Вера Балабанова е последната жена в живота на поета-символист Теодор Траянов. Тя остава с него до кончината му, въпреки че той редовно я води на гроба на голямата си любов, актрисата Дора Дюстабанова, и казва че иска да бъде положен до нея. Писателят признава пред своята Вера: „Не съм носил добро на жените, не съм…“..

публикувано на 11.10.25 в 14:00
Участниците - на финала

Историята на радиото оживява — 90 години БНР

От двора на БНР търсим 10 градски съкровища в интерактивната градска игра. Трудни ли са местата, които трябва да бъдат открити? С нас е и водещата в "Легендите на София" Магдалена Гигова. Нейна е идеята участниците да си включат крачкомерите и да не тичат, за да не се объркат с участниците в маратона.

публикувано на 11.10.25 в 09:54

Пътешествия в музиката на Средиземноморието

Отличителна черта на най-стария музикален фестивал у нас – „Варненско лято“ е международния симпозиум , който за шеста поредна година събира изтъкнати европейски музиколози в морската ни столица със специално подготвени доклади. Досегашният път на темите, провокирали създаването на доклади минава през теми като „ Творческият процес през погледа..

публикувано на 11.10.25 в 09:00
Ларгото и сградата на Народното събрание

"Форум", 10.10.25: Политически обзор на седмицата

В последния работен ден от седмицата, темите от деня в предаването "Форум“ коментираха политическият анализатор и преподавател в НБУ Любомир Стефанов и Пламен Димитров от Българското геополитичиско дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Политически обзор на седмицата - кризата с боклука и последствията след..

публикувано на 10.10.25 в 20:42

Започва машинно изкърпване на най-компрометираните участъци на пътя Вакарел - Белица

Преди седмица жителите на Белица излязоха на протест заради състоянието на пътищата в района. Пътната отсечка с дължина над 63 км свързва Софийска с Пазарджишка област, като е и най-пряката връзка между столицата и град Панагюрище. Освен това пътят свързва няколко села в района с по-големите населени места. По думите на шофьори и живеещи..

публикувано на 10.10.25 в 19:51