Статистиката за пътната безопасност у нас е повече от тревожна. Според данни на ИПБ, от началото на годината са загинали 10 деца вследствие ПТП, което е пет пъти повече отколкото за същия период на миналата година. Ранените деца също са повече (553 срещу 514). Повечето загинали деца (7 от 10) са били пътници в превозни средства, а проблемът с децата, управляващи електрически тротинетки, без нужните умения, се задълбочава.
Според Йонко Иванов - председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка, мерките, които са взети до момента, не доппринасят за намаляването на жертвите по пътя, както и за броя на ранените в пътно-транспортни произшествия.
“Защото всеки един ранен е загуба за икономиката на нашата държава - един път се хвърлят много средства за неговото възстановяване. Втори път, ние губим трудоспособна сила, от която страната ни има нужда. Затова насока трябва да има не само към броя на загиналите, но и към броя на ранените“, посочи Иванов и отправи апел към министрите да погледнат отговорно своите ресори.
По думите му, малкото ненавременни, дори закъснели ремонти, също добавят отрицателни щрихи към общата картина.
Едно е да асфалтираш един път, друго е да го обезопасиш с необходимите мантинели, да го сигнализираш и положиш необходимата маркировка. Някак си в България всеки един започна да развива темата "Пътна безопасност“ - артисти, адвокати, които ги канят по телефона с есемеси, да заемат главни позиции в държавата и се разми понятието “експерт“, "експертиза“ и хора, които разбират от дадена техника, изтъкна още Йонко Иванов.
“Хора като нас, които не са чак толкова много в държавата, но са посветили живота си на пътната безопасност, не биват канени на срещи с министри и съответно не сме лицеприятни на тези хора, защото ние знаем много и задаваме конкретни въпроси, на които не получаваме отговор“, отбеляза той.
По-солените глоби през годините не доведе до никакъв плюс. "Дори толкова тачената от нас Гърция, вече премахна свалянето на номерата. Вицепремиерат Караджов и други министри смятат, че в сандинавските държави хората са постигнали успехи чрез санкции и други тежки наказания, които използват. Не. Това е пълна демагогия“, категоричен е експертът.
Той илюстрира с конкретни примери и допълни: "Колкото и санкциите да бъдат големи, една шепа са тези, които нарушават закона. А те са провокирани от лошото обучение в училище, от лошото възпитание в семейството и от нечак толкова големия интерес на обществото да се справи с тези проблеми“, категоричен е Йонко Иванов.
Още по темата, както и мнението на експерта за проблема с електрическите тротинетки - какви регулации трябва да има по отношение на движението им в града, трябва ли те категорично да бъдат забранени - чуйте от разговора на Лъчезар Христов в звуковия файл.
Започна изграждането на нов паркинг и алейна мрежа зад бл. 42 в ж.к. ”Дианабад”, съобщи кметът на район "Изгрев“ д-р Делян Георгиев. Той допълва, че пространството, което от десетилетия дразни жителите на квартала, съвсем скоро ще се превърне в чист и подреден паркинг, а преминаването на пешеходците няма да бъде свързано с прескачане на локви и..
София не може да се превърне в един голям платен паркинг . Това заяви пред БНР председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Иван Таков, който бе категоричен, че паркирането в София ще поскъпне . "Това, което се предлага в момента, означава повече от два пъти разширение на синята и зелената зона, удължаване на..
Какво се случва с процесите, свързани с градското колоездене в София след назначаването на нов заместник-кмет по транспорта Виктор Чаушев. "Миналата седмица имахме среща с кмета на София Васил Терзиев, за да обсъдим точно това, тъй като има притеснителни неща относно инфраструктурата. Този мандат на Общината влезе с много силни заявки да имаме нови..
Дирекцията на Природен парк "Витоша" ще организира обществено обсъждане на изготвените промени в проекта на актуализация на плана за управление на парка. Обсъждането е във връзка с изпълнение на писмо от Министерството на околната среда и водите за отстраняване на забележките по "Проект на Актуализация на плана за управление на Природен парк "Витоша"..
През деня ще бъде слънчево, но в Дунавската равнина ще се задържи мъгливо почти през целия ден. Почти тихо. Минималните температури ще са между 3° и 8°, малко по-ниски в котловините от Югозападна България, максималните ще са между 12° и 17°. В София минималната ще е около 2°, максимална - около 14°, съобщават от Националния институт по метеорология..
Продължава седмицата, в която фокусът на вниманието е върху проблемите в Столичната община. Гост в предаването "Форум" е Вили Лилков - общински съветник от "Синя София". Заедно с водещия Константин Лавсов обсъдиха следните теми: Зоните за паркиране в София и реформите в паркирането; Проблемът с безплатното паркиране за електрическите..
От 1 декември забраната за навлизане на моторни превозни средства, които не отговарят на екологичните изисквания, влиза в сила за София. От тази година обаче обхватът ще бъде разширен. Вече освен т.нар."малък ринг", където е забранено за навлизане на автомобили, камиони и мотоциклети от I и II екогрупа, ще е забранено и за тези от I екогрупа,..