„Като учебници по география с успех могат да бъдат използвани пътеводителите и железопътните разписания. Всички, които са пропуснали да усвоят този предмет в училище, се ползуват от тия полезни книги, от които могат да се научат не само границите на държавите, големината на градовете, планините, реките, но и много други полезни неща. Така например от тях може да се научи таксата на файтоните, цените на хотелите, дори къде се намира граничната митница, за да може навреме човек да скрие онова, което иска да пренесе контрабанда. Всички тия сведения липсват в учебниците по география, по които учим в училище.“ Този откъс от „Автобиография“ на Бранислав Нушич (в превод на Боян Ничев) ни подсказва, че още преди време на учителите по география им се е налагало да полагат усилия да преодолеят пропуските в учебниците. С Димитър Желев, преподавател от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и съосновател на образователния портал Географ.БГ говорим за това как се разчупват рамките, така че науките за земята да бъдат интересни.