„Хофманови разкази“ на Офенбах за първи път на сцената на Националната опера в Амстердам

БНР Новини
6
Снимка: Baus

За някои може да е изненада, но през юни лебедовата песен на Жак Офенбах – романтичната фантазия „Хофманови разкази“, е била поставена за първи път в историята на Националната опера в Амстердам. Кореспондентът на „Неделен следобед“ в Белгия – Милен Венков, споделя впечатленията си от спектакъла, игран на 24 юни:
„Младият немски режисьор Тобиас Кратцер е осъвременил интригата на операта... Декорът и костюмите са на Райнер Зелмайер, а осветлението – на Бернд Пуркрабек. В пролога се намираме в наше време в модерния апартамент на Хофман – съвременен поет или просто човек на изкуството. Около голямото легло виждаме пиано, множество снимки на Стела, на пода се търкалят празни бутилки от вино. В стаята влизат най-близките приятели на Хофман... Започва бурен купон, смъркат се и наркотици. Опиянен от алкохола и дрогата, Хофман започва първия си разказ; тогава се открива и целият масивен декор, представляващ напречен разрез на жилищна сграда, която запълва изцяло във височина и ширина голямата сцена на Музикалния театър. Апартаментът на Хофман е осветен от ярка бяла светлина и остава винаги в центъра, докато разказите протичат в съседните помещения, които са свързани помежду си. Музата на поета не приема образа на млад студент, а остава жена през целия спектакъл. Докато Хофман участва в по-голямата част от разказите, Музата остава винаги в апартамента“.
Сред солистичния състав на постановката Милен Венков откроява талантливата арменка Нина Минасян в ролята на Олимпия, забележителната албанка със завидна кариера Ермонела Яхо като Антония и пищната вокално и сценично англичанка Кристин Райс като Жулиета. В главната роля на Хофман американският тенор Джон Озборн е демонстрирал сигурна техника и вокална издръжливост, а небезизвестният уругвайски бас-баритон Ервин Шрот (бивш съпруг на Анна Нетребко) е оставил отлични впечатления с ярките образи на четиримата злодеи, които е изпълнил за първи път в кариерата си. Хорът на Националната опера в Амстердам и Ротердамската филхармония, дирижирани от Карло Рици, са били отлично синхронизирани, въпреки изключително сложния декор. „Певците често трябваше да пеят, разделени от стени и дори през различни етажи“ – казва нашият коресподент. В тази връзка диригентът Карло Рици е споделил: „Всички стаи на декора имат отделна акустика. От оркестрината аз не винаги виждам какво се случва във всяко помещение. Но все пак такива предизвикателства са неизменна част от нашата професия“.
Подробности за постановката можете да научите от звуковия файл с кореспонденцията на Милен Венков.





Снимки в галерията: Baus


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията
Декори от Първо действие на операта „Хованщина”, Москва, 1897 г.

"Хованщина", народна музикална драма в пет действия от Модест Мусоргски

Първо изпълнение: Санкт Петербург, 9 (21) февруари 1886 година. Време и място на действието: Москва и нейните околности, 1682 година. Действащи лица: • Княз Иван Ховански, началник на стрелците – бас • Княз Андрей Ховански, негов син – тенор • Княз Василий Голицин – тенор • Шакловити, болярин – баритон • Досифей, водач на разколниците – бас •..

публикувано на 24.05.24 в 17:39

"Княз Игор", опера в 4 действия и пролог от Александър Бородин

Либрето: Александър Бородин (по мотиви от руската епическа поема от ХІІ век "Слово за похода на Игор" и материали от исторически летописи) Първо изпълнение: 23 октомври 1890 година, Мариински театър, Санкт-Петербург Първо изпълнение в България: 29 септември 1922 година, София Действащи лица: • Игор Святославич - Северски княз – баритон •..

публикувано на 17.05.24 в 08:50
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15

"Милосърдието на Тит", опера сериа в две действия от Волфганг Амадеус Моцарт

Музика: Волфганг Амадеус Моцарт. Либретото: Катерино Мадзола по Пиетро Метастазио. Премиера: 6 септември 1791 година в Държавния театър в Прага под диригентството на самия Моцарт. Действащи лица: • Тит – тенор • Вителия – сопран • Секст – мецосопран • Аний – мецосопран • Сервилия – сопран • Публий – бас Първо действие В покоите на..

публикувано на 28.03.24 в 10:25

"Снежанка", опера в пролог и четири действия от Николай Римски-Корсаков

Либрето: Николай Андреевич Римски-Корсаков, базирано върху едноименната пиеса на Александър Островски. Световна премиера: 29 януари (10 февруари) 1882, Санкт-Петербург, Мариински театър. Действащи лица: В Пролога: • Пролетта-Красавица – мецосопран • Дядо Мраз – бас • Девойка-Снежанка – сопран • Леший (Горски дух) – тенор • Масленица (сламено..

публикувано на 15.03.24 в 09:35

"Дама пика", опера в три действия, седем картини, от Пьотр Илич Чайковски

Музика: Пьотр Илич Чайковски Либрето на Модест Чайковски и с участието на композитора, изградено върху едноименната повест на Пушкин. Първа постановка: Петербург, Мариински театър Премиера: 7 декември 1890 г., диригент – Е. Направник. Действащи лица: • Герман – тенор • граф Томски – баритон • княз Елецки – баритон • Старата Графиня –..

публикувано на 23.02.24 в 14:29

"Кармен" от Жорж Бизе, опера в четири действия

Либрето: Анри Мейяк и Луи Халеви По едноименната новела на Проспер Мериме Световна премиера: 3 март 1875, Париж Българска премиера: 9 март 1912, София. Действащи лица: • Кармен, циганка – мецосопран • Дон Хозе, сержант – тенор • Ескамилио, тореадор – баритон • Данкайро, контрабандист – баритон • Ремендадо, контрабандист – тенор •..

публикувано на 26.01.24 в 09:10