Българският потребител може да изпраща жалби, сигнали и препоръки до Комисията за защита на потребителите по електронен път, чрез електронна поща, без да е необходимо жалбата да е подписана с електронен подпис. Но за момента един от прикачените документи трябва да е сканирано или фотокопие на неговия подпис. Това заяви в предаването „Нещо повече” председателят на комисията Александър Масларски.
Ако ние не спазим изискването на закона и няма никакъв подпис в тази жалба, търговецът ще може да оспори нашия административен акт по тази преписка. При всички случаи ние ще предприемем действия и ще настояваме пред министър Трайков да може да се направи спешно прецизиране на закона, коментира Масларски. По думите му ако в дадена жалба няма какъвто и да било подпис, пак ще бъде образувано производство. Той уточни обаче, че ако в резултат на тази жалба се стигне до налагане на административна санкция на търговеца, ще бъде намерен начин да бъде изискано от потребителя да изпрати някакъв сканиран подпис.
Масларски съобщи още, че КЗП вече има модерно оборудвана приемна за потребители.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.