Според Пламен Русев, бивш директор на българското дружество "Бургас – Александруполис", решението за спирането на проекта за нефтопровода е политическо, а не икономическо. В предаването "Неделя 150", Русев свърза взетото през седмицата министерско решение със ситуацията в страната. В България ситуацията е динамична. Има много протести и стачки, с викове за министерски оставки и вниманието трябваше да бъде отклонено. С това решение, за прекратяване на "Бургас – Александруполис" министър Симеон Дянков иска да се утвърди вътрешно - партийно. Търси начин симпатизантите на ГЕРБ да кажат, че е свършено нещо решително, заяви Русев. По думите му, от стенограмата на МС става ясно, че задълженията на България по проекта "Бургас - Александруполис" нарастват от 8 млн. на 12, 8 млн. лева.
Според общественика и природозащитник Едвин Сугарев, 35 млн. долара от такси от "Бургас – Александруполис" са една малка трохичка, в сравнение с Русия и Гърция, които получават големи печалби. А всички екологични рискове остават за нас. От българския туризъм се печелят няколко млрд., а с този проект се поставя под риск това. Този проект на практика е замразен от руската страна. Тя потърси алтернативни трасета. По думите на Сугарев, в случая става дума за жертва – да се жертва един милион, за да се запазят другите части на Големия шлем.
В предаването "Неделя 150" Едвин Сугарев заяви още, че страхът на приятелите на Първанов е отказът от този проект, да не повлече отказ от другите проекти – предимно Белене.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.