Комисията за защита на потребителите е започнала проверка по случая, при който 250 деца от спортен лагер в Приморско бяха настанени вместо в 5-звезден хотел, каквато резервация имаха, на походни легла в недовършена почивна база по трима-четирима в стая. В част от стаите няма вода, бравите са разбити, климатици също няма. Дори има стаи, на които терасите нямат парапети.
Николай Стойков от Комисията за защита на потребителите в Бургас посочи в предаването "12+3", че и организаторите на детския лагер, и туроператорът, и хотелиерът носят вина за случилото се.
До момента не ни е представен договор между хотелиера и туроператора. Искам да подчертая, че туроператорът, вземайки парите и резервациите от туристите, е длъжен да изготви такива договори към тях – с всички условия и реквизити на договора за организирано пътуване. До момента има открити нарушения.
Оттук нататък следва издаване на административния акт и временно затваряне на обекта до неговата категоризация. Извършваме и пълна проверка на самия Гранд Хотел, където има открити несъответствия от гледна точка на звездната категория – 5 звезди. Ще бъде изготвено предложение за понижаване на категорията на самия хотел. И проверка на самия туроператор, за да можем ние да докажем и да видим как така туроператорът е взел едни пари, а в същото време няма никакви договори, документи и т.н.
Цялото интервю, както и репортажа на Даниела Костадинова от Бургас чуйте в звуковите файлове.