Пенка Иванова, директор на дирекция "Достъп до образование и подкрепа на развитието" в МОНМ защити позицията на министерството по повод доклад на Комисията за защита от дискриминация за учебното съдържание. В доклада се констатира, че българските учебници създават дискриминация, написани са трудно и неразбираемо, а училището е неадекватно на действителността и не отговаря на потребностите на децата. Според изследването 80 % от учителите смятат, че има учебници, които не отговарят на възрастовото развитие на децата, 62% са на мнение, че част от текстовете са остарели и неактуални, а две трети не виждат практическа приложимост в това, което преподават. Пенка Иванова каза в "Преди всички":
Преди министърът да одобри един учебник - той се оценява от комисия, която включва 5 оценители. Изборът на учебник във всяко училище се извършва не от нас - служителите в министерството, а от учителите.
Цялото интервю на Светослава Кузманова с Пенка Иванова можете да чуете от звуковия файл.