Пожарът на сухи треви и храсти, който блокираха вчера пътници по жп линията София- Варна при гара Телиш поднови разговорите за сигурността, информираността на пътниците и поведението на компанията БДЖ.
Здравко Мерджов, директор " Експлоатация и пътнически превози" в БДЖ обясни, че проблемът при такива ситуации е, че са намесени много институции. Например, при възникване на пожар, първо работят пожарникарите. След тях минават експерти, които трябва да преценят какво е състоянието на железния път. И чак тогава се възстановява движението. А информацията към пътниците, не, че липсва, а не е точна що се отнася до това в колко часа ще се възстанови движението. За сигурността на пътуващите отговарят първо превозните бригади, които са във влака. Това са началникът на влака и кондукторът. Пътниците трябва да се обърнат първо към тях. Във вагоните има табели, които показват изход, пожарогасител и т.н. Билетът пък гаранитира застраховката. Мерджов съобщи, че 6 от новите спални вагони вече са в България, други 14 са на границата с Турция. Надяваме се до 15 септември компанията-производител да представи и необходимите документи, каза директорът.
Журналистът Димитър Ставрев разказа своите впечатления, защото е пътувал в единия от влаковете. Според него информация за пожара е имало преди влакът да тръгне от София. Координацията липсва, каза журналистът.
Чуйте мненията