Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Според проучване 77 процента от българите не приемат политическата реклама

Снимка: БГНЕС

Доц. Орлин Спасов - преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски" и изпълнителен директор на фондация "Медийна демокрация", представи в предаванвето "Преди всички" данни от изследването "Рекламата в българското общество, ценностни трансформации и промени в консумативната култура".

Интересуваме се от трансформациите в ценностите в резултат на рекламите. Изследването засяга комерсиалната, политическата и социалната реклама и поведението на аудиторията. За първи път се прави такова мащабно проучване на ценностните нагласи. Живеем в една доминирана от реклама соиална и културна среда. Само 15 процента от анкетираните заявяват, че следят с интерес рекламите. Най-подвластни на рекламата са жените, българите над 60 години и жителите на малките населени места. Жените са най-активни за всички видове реклама.

По въпроса за продуктовото позициониране доц. Спасов каза, че то се харесва повече на младите потребители на медиите. Най-добре приета е социалната реклама, а най-слабо приета е политическата. 77 процента се съгласяват с твърдението, че политическата реклама не представлява нищо друго освен празно харчене на пари на данъкоплатците.

Цялото интервю на Светослава Кузманова с доц. Орлин Спасов можете да чуете от звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна