Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Златев: Жалбите срещу автобусни превозвачи, обслужващи международни линии, не са единични

Снимка: БГНЕС

Жалбите срещу автобусни превозвачи, обслужващи международни линии, не са единични. Акцентът на нашата работа идва от организираните туристически пътувания, когато се вземе български гражданин, който иска да посети град в чужбина, много активно съдействаме на този гражданин при какъвто и да е сигнал, още преди сключването на договора.

Това каза за предаването „Преди всички” по „Хоризонт” председателят на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев по повод преживяното от нашата слушателка Димитрина Бертранд, която се оплака от лошото обслужване и отношение от страна на български автобусен превозвач по пътя си от Лион към България. За „Хоризонт” тя разказа, че автобусът й не е спирал редовно за почивка, а на екрана е прожектиран филм, неподходящ за двете й деца, който дори не е бил излязъл във Франция. Храната на пасажерите пък била заключена в багажното отделение на автобуса. Златев уточни, че произнасянето по жалбата в КЗП е в едномесечен срок, а сигнали могат да бъдат подавани на телефоните на Комисията и в почивните дни. Той обясни и процедурата:

Трябва да се вземе обяснение от самия превозвач, да се види дали има и други подобни оплаквания, след което предприемаме санкционни действия, ако нарушението се потвърди. В подобни драстични случаи, ако се установи немалък брой, самото Министерство на транспорта може да отнеме лицензията на тази фирма. Ние като Комисия обикновено се самосезираме в такива случаи и образуваме административно производство. В най-честия случай налагаме глоба с наказателно постановление.

Златев уточни, че Комисията събира чрез НАП около 2/3 от наложените глоби. Останалите – чрез частен съдебен изпълнител.

Ивайло Йотов, мениджър на международния отдел на автобусната компания "Юнион-Ивкони" обясни, че вероятно клиентката се е заблудила и изрази увереност, че автобусите са спирали за почивка на 4 часа, както е по регламент. Филмите са легални копия, закупени у нас. От компанията обяснават закъсненията с чакане по границата. Йотов увери, че всяка жалба се чете, а когато фирмата прецени, че клиентът им има основание, го обезщетяват и отрече информацията, че в това двудневно автобусно пътуване шофьорите затварят храната на пътниците в багажното.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени