Потребителите стават все по-активни в отстояването на правата си при разрешаването на спорове с търговците, констатират проверките на Комисията за защита на потребителите по Българското Черноморие. Броят на сигналите на потребителите в 7-те временни приемни, разкрити по Черноморието през това лято, е намалял на 75 при 278 сигнала през миналата година.
През летния сезон КЗП извърши над 2400 инспекции на територията на Българското Черноморие. За констатираните нарушения са съставени над 220 акта, а проверките обхванаха туристически и търговски обекти. /…/ Нарушенията, които са констатирали инспекторите, са предоставяне на туристически услуги, които не отговарят на категорията, която е дадена на обекта или непоставяне на видно място на удостоверението за категоризация, което не дава възможност на посетителя да се информира за това колко звезди е даденият хотел, например. Друго нарушение, което се среща често, е да не са обявени цените на нощувките и другите допълнителни услуги, които се предлагат в хотела. Това каза Габриела Руменова, експерт в Комисията за защита на потребителите, в интервю за предаването "12+3".
По отношение на нарушенията в заведенията, Руменова каза: Няма табела, която показва категорийната символика. Друго нарушение е липсата на меню, което не дава възможност да се запознаят с цените и грамажа на дадения асортимент. Като цяло, нарушенията, които се констатират в туристическите обекти, се повтарят, просто някои се срещат по-често, а други – по-рядко. За миналия летен сезон има издадени заповеди за затваряне на туристически обекти, тъй като е установено, че доставят туристически услуги, без да имат удостоверение за категоризация. Това е най-тежкото нарушение. През летния сезон са издадени 12 заповеди за временно затваряне, като 11 от туристическите обекти са заведения за хранене и развлечение, а две от тях са във Варна, и две - в Бургас.
Цялото интервю с Габриела Руменова можете да чуете от звуковия файл.