По отношение на 2013-а година има един особен феномен. Това каза председателят на СЕМ проф. Георги Лозанов в интервю за предаването "12+3" и уточни:
Рамката, в която се развиват българските медии, стои тежко и мрачно. Първата причина е в прозрачността и концентрациите в собствеността. Създало се е едно впечатление за това, че за собствеността няма достатъчен плурализъм. Много пъти сме правили опит да се направят сериозни законови промени в тази посока, за да има нови механизми за прозрачност на собствеността и прагове на концентрация. Това не се случи. Затова ще направя предложение пред СЕМ, той сам да направи една реална картина, поне за електронните медии, с формите и степените на концентрация. Трябва да се направи една методика, така че радио- и телевизионната среда да бъде изчислена до физическо лице кой какво притежава там. Това не е невъзможно и се надявам в рамките на няколко месеца най-после СЕМ да може да представи пред българската общественост, а и пред международните наблюдатели, една относително обективна картина, за да видим какви са тези прагове на концентрация, които се отразяват на тази обща оценка за състоянието на медиите в България. Собствеността е част от проблема. Въпросът е обаче как се финансира медията./…/ Ако България не развърже този възел, ще продължим да падаме в класациите за свобода на словото, обясни той.
По отношение на нов медиен закон, проф. Лозанов каза: Законът за радио и телевизия беше приет преди повече от 15 години, бяхме в аналоговата ера, всичко беше друго, формите на концентрация бяха други, формите на публична легитимност – други. Сега този Закон в много отношения не работи и затова често СЕМ изглежда малко като този герой на Станислав Стратиев, който висеше на асансьора и няма какво да извърши, защото този Закон вече не е достатъчно близък до реалността, която трябва да регулира. /…/ Нямам надеждата, че и сега би могло да се приеме при този парламент и при тази вътрешна конфликтност в обществото един нов медиен закон, който изисква много по-голяма степен на консенсус.
Според проф. Лозанов медиите сами трябва да решават как да представят политиците и партиите пред своята аудитория: Някакви подобрения има в новия текст на Изборния кодекс, но като цяло и това е един много остарял подход.
По отношение на рекламния пазар, той коментира: Оттеглянето на големи чуждестранни инвеститори беше част от причината да започне медийната криза в България още 2007-а година.
Цялото интервю с проф. Георги Лозанов можете да чуете от звуковия файл.