Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Байко Байков: Няма диалог между браншовите организации и заместник-министъра на туризма

Снимка: Венета Николова

Задачата на туроператора и техният бизнес е насочен към това да предлагат подходящия туристически продукт там, където той би намерил своето място на пазара. В този смисъл имаме много колеги, които работят успешно на вътрешния пазар и такива, които работят на международните пазари. Задачата на държавата в тази схема е да създаде подходящите условия това предлагане да бъде максимално ефективен. Това каза председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Байко Байков в интервю за предаването "Преди всички“.

Най-големият интерес е насочен към т.нар. "летен ваканционен туризъм" и това е лесно обяснимо. В продължение на години нашият туризъм се развиваше стихийно, бяха създадени огромни комплекси. Ние трябва да харесваме тези туристи, които са избрали този продукт, защото тези огромни комплекси от по няколко стотин хиляди легла ще останат празни, обясни той.

По думите му българският турист е със сериозна традиция в пътуването: Той вече има изградена култура на пътуването и в този смисъл той очаква да попадне на място, където на него ще му бъде предложена качествена услуга.

Байков беше категоричен, че това, което се предлага като регионален туристически маркетинг през последната година, няма да има успех: Може би е много тривиално да се каже, че ние трябва да се поучим от развитите пазари на Испания, на Франция, на Италия, за да погледнем какво правят там като регионален маркетинг и да го повторим. Не виждам нищо лошо с това.

По въпроса за това дали 18 млн. лв. ще стигнат за маркетинга и рекламата на България като туристическа дестинация, Байков каза: Аз се съмнявам в числата, които се лансират, защото, освен че се пускат за употреба пред масовата публика, ние не намираме никакво покритие между това, което се извършва на практика. За миналата година бяха лансирани 8 млн. лв., но след това бяха редуцирани до 6 млн. лв. В средата на февруари ние очакваме, след няколко официално запитвания и напомняния, пълен отчет от Министерството на икономиката за това как са изразходвани тези средства за миналата година, но това не се случва.

Необходимо е държавната администрация да поддържа диалог с браншовите организации, но тук говорим за браншовите организации в туризма, а не за измислените организации, които се асоциират с туризма, а те са твърде много. Този диалог ще предпостави и ще позволи на администрацията да използва ефективни механизми, защото през последните 10 години толкова много хора преминаха през администрацията на високо ниво, с цел да презентират туризма и да го управляват - те си дойдоха и си заминаха и никой не си спомня за тях, но туризмът продължава и изисква от всички нас като туристическа общност ние да презентираме това, което и самата общност желае - да намери място на пазара, защото алкохолният туризъм не е панацея за цялата страна.

Байков беше категоричен, че няма диалог между браншовите организации и заместник-министъра на туризма: Ние очаквахме човек с професионална квалификация в туризма да се ангажира с тази позиция. Неговата кандидатура беше подкрепена от такъв тип организации, които не са ангажирани в туризма, или ако са, то те не са институционализирани така, както постановява законът.

До  30% отстъпка за летните почивки могат да ползват посетителите на най-голямата у нас Международната туристическа борса "Ваканция и СПА Експо", която започва утре.

Интервюто с Байко Байков можете да чуете от звуковия файл.



БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени