Справянето с тормоза в училище е въпрос на просто решение. Това заяви психологът Панайот Рандев от институт "Ре-Генезис".
Най-добрият начин е в самите училища да се направи мрежа от подкрепящи връстници. Това означава, ако в едно училище има 500 ученици от 1-ви до 12-и клас, спокойно 50 от тези деца, които от класните им са идентифицирани като по-оправни, по-справящи се, да бъдат подбрани и в течение на 2-3 месеца да бъдат обучени от психолог или от съветник на дузина социални умения. След това, разбира се, трябва да има подпис на родителя, че е съгласен и детето да е съгласно. След това тези деца започват с връстниците си. Тези подготвени съветници на връстници ще им помагат. Това облекчава работата на учителите, родителите и заедно с това прави и по-зрели помагащите и на тези, на които се помага, каза той.
Трябва да се направи общоучилищна система, в която всички да се включат – ръководство, учители, ученици и родители. Второто е, че трябва да обучим децата сами да се оправят помежду си като им формираме умения за това. Те сами не могат да се справят, трябва да им помогнем. Такава мрежа от подкрепящи връстници минимум наполовина би намалила всички негативни ефекти в училище и би повишила мотивацията на учениците, добави още Рандев.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.