Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Максим Бехар: "Троловете" изядоха главите на много политици

ГЕРБ се лиши от медийна кампания и пиар услуги за евроизборите, но спечели най-много гласове. В същото време кампанията на "България без цензура" беше определена като най-скъпо платената.

Аз не смятам, че партията на Бареков инвестира много големи пари в пиар, коментира в предаването "Нещо повече" вицепрезидентът на Световната организация на пиар агенциите и изявен специалист в сферата на пиара и комуникациите Максим Бехар:

Има гигантска разлика между това, което най-общо се нарича пиар послания, представяне, срещи с избиратели, участия в телевизионни и радио предавания и това, което най-общо се нарича реклама. ББЦ инвестира много пари за покриване на техните митинги, което няма нищо общо с пиара. Това си е едно елементарно рекламно представяне. ГЕРБ се дистанцираха тотално от всякаква инвестиция. При тази гигантска посредственост на рекламни послания имам чувството, че колкото по-малко партиите инвестираха в пиар или комуникационни проекти, толкова по-малко грешаха.

Случаите на пренареждане на листата чрез преференциален вот е добър пример за лош и непохватен пиар, смята Максим Бехар:

Новият закон позволява преференциално подреждане на кандидатите и пиар кампаниите трябваше да бъдат насочени към това обяснение. Това не беше направено. /…/ Не ми се иска да обиждам колегите, но голяма част от консултантите на партиите си свършиха работата малко през просото. Ако съберете посланията на всички политически сили, няма да видите нищо по-различно от 1990-а, 1991-ва година. Най-големите усилия трябваше да бъдат хвърлени за представянето на партиите онлайн – във форуми, блогове и социални мрежи. Там се хвърлиха т.нар. "тролове" с обидни послания. Това изяде главите на много политици, защото те разчитаха на това, че ако в един форум има 10 хиляди души и те напишат 5 хиляди кофти неща за техните опоненти, всички ще гласуват за тях, а не за техните опоненти. 

Според пиар експерта в предизборните клипове трябва да се каже какво ще направи една политическа сила, а не какво опонентът не е направил.

Цялото интервю с Максим Бехар можете да чуете в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени