Телефон 116 111 е много достъпен. Той е безплатен. Всички деца могат да го наберат. Там могат да получат отговор на това, че имат проблем, после към кого да се обърнат или ако няма човек, на когото да се опрат, се задвижва един координационен механизъм за закрила на деца, в който се включват и други институции на държавата, които започват да действат на базата на сигнала за насилие или тормоз. За да прибегне детето до помощ извън семейството и приятелския си кръг, значи има някаква причина.
Ангелова обясни, че често тормозените деца се срамуват да говорят за насилието, упражнено върху тях, или се страхуват:
Да споделиш понякога на непознат по телефона за децата е много по-лесно.
За 2014-а година обажданията на телефона за помощ за 102 000.
Училищният тормоз е сложен феномен, защото той се случва между децата. Обикновено учителите не знаят и трябва да са много чувствителни към това да разпознаят какви са сигналите, които подава едно дете, защото то не може да го каже директно. Може да стане по-затворено, с по-ниско самочувствие, да откаже да ходи на училище, така че сюжетите са много и разнообразни, обясни Марина Ангелова.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.