Надявам се, че до няколко дни, след като бъдат разшифровани записите от бордните средства за обективен контрол, ще може да се даде отговор на този въпрос, добави той.
Гл. ас. Петров коментира версията, че компютърната система е подавала погрешна информация на пилотите: При обледеняване на датчиците за скоростта на полета, за налягането на въздуха могат да блокират. Конструкторите обаче предвиждат подгряване на тази система, така че не би трябвало да се получи такава неизправност. На такава височина температурата е достатъчно ниска, влажността също е много ниска и обледеняване... трудно може да се получи пробив в системата.
Според Петров не е възможно и двигателите да се повредят едновременно: Това са независими една от друга системи. На практика има изключително малка вероятност и двата двигателя да спрат да функционират.
Експертът обясни какви биха били причините за разхерметизация на пилотската кабина: Тя може да се получи и на кабината на пътниците. Тя може да бъде получена по различни причини – повреда в климатичната система, сериозна пукнатина в корпуса на двигателя, но конструкторите го предвиждат и има защитни панели, които осигуряват необходимото налягане и почти невъзможното е изпълняване на процедура по снижаване на по-малка височина и там, където да продължи полетът.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.