Тези средства, които бяха отпуснати от правителството през миналата седмица, визирам точно отсечките на автомагистрала "Тракия" и "Хемус", които не са ремонтирани повече от 30-35, а някъде и 40 години, така че тези отсечки наистина не са търпели основен ремонт, дори не са и преасфалтирани, просто върху тях винаги са се изпълнявали само кърпежи. Точно поради тази причина настилката вече е крайно амортизирана, вследствие на тези индивидуални кръпки, които са се правили на място, тя е станала буквално на черга. Това наложи нашето затваряне и ограничаване на скоростта до 90 километра, тъй като, както и много хора споделят, че това не са магистрали. Тези 100 милиона които в момента дават, ние ще направим тези 80 километра общо по "Тракия" и по "Хемус", но това няма да реши проблема, тъй като участъците между тях, които са примерно на около 15 -20 години в момента ние си ги водим нови, но според стандартите, приети в пътното строителство не само у нас, а и в Европа, една рехабилитация, едно преасфалтиране на пътя се прави между седмата и десетата година. Ние за нас в този период магистралата си е абсолютно нова, да не говорим за двоен такъв, значи на 15 години тези участъци ние си ги водим нови и изобщо не ги мислим да влагаме средства като преасфалтиране, защото едно асфалтиране е минимум един милион на километър, минимум. Сами разбирате, че са останалите 150 километра, които остават от "Тракия", значи ние трябва да предвидим още 150 милиона.
Лазаров коментира и кой ше извършва ремонтите:
Изпълнителите, тъй като това са превантивни ремонти, част от текущия ремонт, държавната фирма "Автомагистрали" поддържа тези участъци, за АМ "Тракия", които са до участъка за Пловдив, включително и него, който ще се рехабилитира, те поддържат магистралата до Стара Загора. За съжаление малко ще изчакаме с ремонта на АМ "Хемус" в участъка между Шумен и Варна, тъй като там изчакваме да приключи обществената поръчка за избор на изпълнител.