В момента има внесено предложение в Народното събрание и се обсъжда сега в пленарната залата на второ гласуване. Има внесено предложение, което предвижда, че всеки от нас в двуседмичен срок, след като излезе от болницата, може онлайн с уникалния си код за достъп до страницата на НЗОК да подаде електронна жалба, че не е доволен, защото са му взели пари и той е смятал, че не е трябвало да плаща, защото според него качеството на услугата не е било добро, не са му дали достъп до документацията и информираното съгласие не е дадено, както трябва. Законът предвижда това автоматично да води до проверка от Здравната каса, защо този човек не е доволен. Ако тя установи, че човекът е прав, няма да плати на болницата и ще я санкционира. Ако установи, че човекът неправилно е подал сигнала, просто всичко ще свърши с тази проверка и болницата ще си получи парите.
Според Стойчо Кацаров уникален код за достъп и сега може да се получи през Здравната каса, а в предложението е записано той да може да се вземе от кабинетите на общопрактикуващите лекари, за да бъдат улеснени хората.
Кацаров коментира идеята на министъра на здравеопазването тези, които не ходят на профилактични прегледи, да плащат по-високи здравни вноски:
Това е логически издържано, но практически не виждам как ще стане, тъй като, ако сега направите справка в Здравната каса колко души не са отишли на профилактични прегледи, ще видите, че почти няма такива.
Председателят на Центъра за защита на правата на пациентите е на мнение и че няма нужда от правна дефиниция на лекарската грешка:
Лекарската грешка няма нужда да има правна дефиниция. Има член 45 от Закона за задълженията и договорите, който третира случаите на непозволена увреда.