От време на време се появяват хора, които имат определена мисия. Камерън е необикновен, има пълен контрол. Той иска да промени музикалния език, на който органът е способен. Това сподели първата учителка по пиано на "лошото момче на органа" д-р Бет Етер.
Пътят на Камерън Карпентър започва доста стандартно – учи пиано, после и орган в "Джулиард скуул" в Ню Йорк. По времето, когато записва първия си компактдиск "Революционен", работи в църква в Манхатън, където оригиналният орган е изгорен до основи по време на атентатите от 11-и септември и той свири на електрически орган с четири мануала, конструиран специално. Там записва свои версии на пиеси от Бах, Шопен, Лист, Хоровиц, на органистите Марсел Дюпре и Жан Дьомесьо. В албума има и две композиции на самия Карпентър – тогава 27-годишен. Става ясно, че за него няма пречки да тръгне да обикаля света, защото вярва, че бъдещето е във виртуалния орган с компютри, високоговорители и технологични изобретения, които променят почти изцяло представите за инструмента.
Този International Touring Organ посрещна с огромно любопитство и българската публика, в рамките на "Салон на изкуствата 2015".
34-годишният американец беше изненадан от топлия прием и бурни аплодисменти и въпреки че според запознати той никога не свири бисове, за българските фенове имаше цели два.
На двучасова среща с журналисти и органисти Камерън Карпентър показа възможностите на уникалния инструмент, създаден по негова идея.
Чуйте репортажа на Татяна Иванова.