Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Д. Маргаритов: Активността на потребителите нараства, както и тяхната по-добра информираност

Снимка: Емил Николов

Получаваме над 1000 жалби месечно, а на годишна база статистиката е около 17 000, като тази тенденция се запазва. Наблюдава се намаляване на процента на нарушения от търговците като част от цялото. Това каза за предаването "Преди всички" Димитър Маргаритов, председател на  Комисията за защита на потребителите, която ще оповести на пресконференция днес новите акценти в контролната си дейност през есента, както и ще представи отчет и анализ на резултати от кампания "Лято 2015":

Много голяма част от жалбите са основателни, но част от тях не са само от наша компетентност и затова работим в координация за тези сигнали с други контролни органи, особено когато става дума за телекомуникации и за електроразпределителните дружества.

Активността на потребителите нараства и това е свързано с тяхната по-добра информираност, както и с желанието им те да бъдат по-добре защитени,
подчерта Маргаритов.

Законодателството трябва да се усъвършенства в посока компенсация на потребителите, които да бъдат удовлетворявани и овъзмездявани в случай на реална вреда, обясни още той:

Част от тези промени вече са факт и ще влязат в сила от началото на следващата година, тъй като с промени в Закона за защита на потребителите се дава възможност за създаването на 5 секторни помирителни комисии в най-важните сфери на търговския оборот, където се наблюдават най-много засегнати потребителски интереси.

Маргаритов поясни, че КЗП ще има важната роля в администрирането на тези комисии, в чийто състав ще влизат представители на браншовите организации и на контролни органи. Предвижда се участието на търговците и браншовите организации в тях да е доброволно, както и това на неправителствени организации, чийто интерес към потребителската тема е повишен, допълни председателят на КЗП.

По повод лятната кампания на комисията, Маргаритов заяви, че проверките са били насочени основно към качеството на туристическите продукти, както и към местата за настаняване, хранене и развлечение:

Акцентирахме и върху още няколко аспекта като безопасност на предоставените услуги в увеселителните заведения и аквапарковете, а също така и проверки на обменните бюра особено около кризата в Гърция и търсенето на валута в брой. Резултатите са добри.

Цялото интервю на Веселина Миланова с Димитър Маргаритов можете да чуете в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна