Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Гнездото на Стършелите: Сергей Трайков и Вичо Балабанов

Предлагаме ви една продукция на редакция „Хумор и сатира” и на вестник „Стършел”.
Водевилът, наречен ЦСКА, не спира.
От УЕФА алармираха Българския футболен съюз за поредната неплатена глоба от „армейците” – този път в размер на 200 хиляди евро.
Те са погазили всички срокове за изпълнение на санкцията – тя е трябвало да бъде изпълнена до 30 юни.
Затова на клуба ще бъде забранено да участва в евротурнирите поне за една година, когато се класира за тях.
Ако ЦСКА продължава да се инати, УЕФА предупреждава, че ще принуди БФС да плати глобата.
Междувременно Бойко Борисов неочаквано съобщи, че слага край на кариерата си като футболист в тима на „Витоша” (Бистрица).
Това е добра новина, защото сега ще му остава повече време за управленски решения в тези трудни времена на несвършваща криза.
За решаването на чия криза обаче се е загрижил българският министър-председател?
- Искам истински да помогна на ЦСКА! – заяви той на официалната си раздяла с футбола. – Повечето хора от правителството са от този отбор. Финансовият министър и шефът на данъчната служба също са цесекари. Искам много да помогна на ЦСКА, само да ми кажат как.
Хубаво е, че премиерът има отношение към спорта.
Не е хубаво обаче, че се нагърбва с батаците в един частен клуб, от който всеки е взимал, но – без да плаща.
Нито осигуровки, нито данъци, нито заплати, нито обезщетения.
Затова родната Темида обяви ЦСКА във фалит.
Срещу клуба в момента се водят близо 70 съдебни дела от футболисти и мениджъри, завлечени с неплатени суми от различните бивши ръководства на тима.
Отделно са арбитражните дела, заведени в централата на УЕФА.
Защото става дума за много дължими пари.
Ама наистина за много!
Тук е моментът да припомним на желаещия да помогне на ЦСКА Бойко Борисов, че нормативните актове на УЕФА и на ФИФА забраняват намесата на държавата.
Ако правителството под давление на министър-председателя започне да помага на един окраден от своите собственици частен клуб, УЕФА предупреждава, че ще отстрани не само ЦСКА, но и всички български отбори от международните турнири.
Така че, спасявайки фалиралите „армейци”, премиерът може да доведе до фалит други тимове.
Затова пожелаваме на Бойко Борисов, приключвайки своята футболна кариера, да приключи и със запалянковщината.
И вместо да спасява ЦСКА, да съсредоточи всичките си усилия за решаването на най-трудната задача – как да се спаси България.

Битката между телевизиите за по-високи рейтинги щеше да бъде смешна, ако не ставаше все по-жалка и по-жалка от лъжите, които се пробутват на доверчивите зрители.
И на рекламодателите, разбира се.
Това го доказаха и двете, прокламиращи се като развлекателни шоута, които вървят едновременно по Нова телевизия и по Би Ти Ви – „ВИП Брадър” и съответно „Фермата”.
Двете медии не престават да се хвалят с огромния интерес, който предизвикват, но тези съвсем различни като цел и реализация телевизионни формати, изведнъж изненадващо се оказа, че имат нещо еднакво – гледаемост.
Те привличат еднаква зрителска аудитория.
Който не вярва, нека погледне публикуваните в информационните агенции рейтинги.
Какво показват те?
Че по едно и също време Нова телевизия и Би Ти Ви са най-гледани!
Едновременно!
Някой ще възрази, че това е невъзможно, но който се съмнява, да види рейтингите.
Нова телевизия гордо обяви, че „ВИП Брадър” е привлякъл 40 на сто от зрителската аудитория, докато Би Ти Ви са склонили да гледат едва някакви си жалки 28 процента.
В същото време Би Ти Ви се похвали, че „Фермата” е гледана от 41 процента от телевизионните зрители, а Нова телевизия с нейните брадъри са привлекли едва 25 на сто публика.
В този момент всеки нормален човек ще се запита: но как е възможно една и съща рейтингова агенция да измерва съвсем различни резултати?
Възможно е.
Защото... агенциите са две.
Нова телевизия е категорично на първо място по гледаемост благодарение на агенция „Нилсен”.
Би Ти Ви пък също категорично е на първо място по гледаемост, но според съвсем друга агенция – „Маркет линкс”.
Възниква въпросът – какви хора работят в двете измервателни агенции:
а/ пълни некадърници?
или:
б/ изпечени лъжци, които се интересуват единствено да обслужат телевизията, която им плаща?
Нека това нашите слушатели преценят сами.
Едно обаче отдавна е ясно: докато медиите са се хванали гуша за гуша в битката за рекламодатели, удушена винаги ще бъде истината.
И то – винаги за сметка на нас – слушателите, зрителите и читателите.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна