Учениците, имайки възможността да са в интернет и да прескачат от линк на линк, в крайна сметка те прочитат много повече думи, отколкото ако вземат книга и учебник и четат от там. Дори самото преглеждане на съобщенията си в социалните си мрежи от телефони, изисква страшно много четене. Да, обаче това четене е само визуален акт, а самото четене от книга е акт на осезание, каза за “Хоризонт“ в предаването “Хоризонт за вас“ Ангел Ангелов. Според него медията разсейва, дава много информация и в много случаи, търсейки една информация забравяме какво сме търсили.
Учениците свикнаха на кратки съобщения, на информация, която им е поднесена в синтезиран вид. В рамките на 40 мин. ако един ученик има телефон или компютър, той ще прочете страшно много неща.
Според учителя е необходимо разокомплектоване на съдържанието:
Защо часът трябва да бъде 40 мин? От тези 40 мин. ефективната работа в клас е 20 мин. Останалите са проверки на отсъствия, писане на документация – бележници, дневници.
Ангелов заяви, че преди да се раздават таблети в училище, трябва да се подготви адекватно на учебните програми образование:
Адекватно и на реалностите, които се случват в цял свят като технологично развитие.
Как 8-годишните приемат интернет разказа Борис Белов, ученик в 3-ти клас в Англоамериканското училище в София:
Опасност в интернет е, когато едно дете много се изкушава да играе лоши игри. Предимство е, че детето може да намери хубави игри и да учи с тях. Има сайтове, с които може да се учи, докато играеш.
Понякога в часовете става скучно, когато някои деца не слушат и учителят трябва да ни задържи, или когато има нещо, което вече сме научили.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.