Продажбите на дребно в традиционния Черен петък, когато в САЩ се открива голямото коледно пазаруване, бележат спад тази година. Докато през 2014 американците са похарчили 11.6 милиарда долара , според предварителни изчисления сега те са пазарували само за 10.4 милиарда.
Снижение на търговията има и за Деня на благодарността, който предхожда Черния петък. Миналата година купувачите са оставили в магазините над 2 милиарда долара за този ден, а тази година около 1.8 милиарда.
Според анализаторите, една от причините за тези спадове в търговията е все по-голямото увеличение на продажбите чрез интернет. Пред блъсканицата по магазините в петъчния ден, огромния стрес и умора, все повече потребители предпочитат да си останат у дома и на спокойствие да пазаруват пред компютъра, на таблета или с телефона. Предположенията са, че 1 на всеки 7 долара от коледното пазаруване ще бъде похарчен онлайн .В понеделник ще бъде денят на електронната търговия.
И още нещо: много търговци тази година предложиха значителни намаления още преди Деня на благодарността, и това намалява въздействието на Черния петък.
Въпреки не особено високия старт на предколедното пазаруване в САЩ , очакванията на търговците за по-голям оборот и по-големи печалби за тазгодишните празници остават. Тези надежди се подсилват от факта, че с по-добрите възможности за работа и по-ниските цени на бензина сега американците имат повече спестявания за празниците и ще пазаруват по-вече.
Независимо от спада на търговията и тази година Черния петък остава отново на челно място в класацията, като денят на златната жътва за търговците, като денят с най-много продажби през годината .