Най-проблемен е участъкът между Малко Търново и морския бряг. В момента се търси вариант за изграждане на преградната стена през по-пряк път, което да намали и дължината ѝ. Ако разстоянието е около 60 км, според Филип Гунев цената ще е около 30 милиона лева.
МВР трябваше да предложи кои са приоритетни участъци за изграждане на съоръжението. На 24 февруари тази година бяха отпуснати допълнително 35 милиона за изграждане на съоръжението, като с тези средства ще бъдат изцяло завършени проектираният участък Капитан Андреево и Малко Търново с изключение на участък 10 километра на ГПУ „Малко Търново“.
Все още не е започнало проектирането на оградата, както за участъка от Малко Търново до морския бряг, така и за 12 километра в област Хасково. От своя страна, управителите на трите области у нас, в които има строителни дейности обясниха, че предстои през идните месеци изграждането на съоръжението да продължи. Най-сериозни проблеми отчете областният управител на Бургас Вълчо Чолаков.
Председателят на комисията Цветан Цветанов допълни, че е била необходима повече информация за сроковете и парите, които са необходими за изграждането на стената.
62 пъти е преодолявана от нелегални имигранти изградената стена при правителството на Пламен Орешарски, стана ясно още по време на дебатите във Вътрешната комисия в парламента.
Пред депутатите от Гранична полиция отчетоха, че интегрираната система за наблюдение по българо-турската граница е напълно завършена. В момента на час стават около 50-60 нарушения, уточниха от МВР.