Това трябва да е ясно. Освен новите 200 километра велоалеи, които кметът Фандъкова обеща в предизборния период, всъщност има подготвен работен проект в инвестиционната програма за развитие на велосипеден транспорт и алтернативно трасе по ул. "Ангел Кънчев" трябваше да има още през 2013 година. Няма го. Вместо да решаваме проблемите на велосипедистите с движението им по улиците, общината става в конфликт с пешеходци и велосипедисти.
Зоната около бул. "Витоша" и въобще централната зона да се обособи като зона за движение с 30 км/ч и да се прилагат някои европейски практики – срещупосочното движение на велосипедисти по еднопосочни улици, където е възможно, както и практиката "велосипедни булеварди". Това са едни от предложенията, каза Петрова:
Това означава – пешеходци, велосипедисти и автомобили да могат да съжителстват заедно в централните улици.
Тя каза още, че от сдружението са изпратили писмо-жалба по въпроса със забранителния знак и липсата на алтернатива, като искането е планът, който Столична община има, да бъде изпълнен в най-кратки срокове.
Заведенията, масите и столовете по тротоарните площи на бул. "Витоша" стават все повече обаче. Дали това е нарушение, не може да се каже със сигурност, защото общината не е предоставила поискания от платформата онлайн публичен регистър на раздаваните тротоарни права, каза Гергин Борисов от "Спаси София":
Столична община има традиция да крие информация. Превантивно следене за спазване на правилата от Столична община – няма. Изключително смело и дръзко се забрани движение на велосипедисти по пешеходната зона, в същото време изключително плахо се пипа забрана за автомобилно движение в дадени зони, контрол върху бизнеса. Всички приказки на кмета Фандъкова конкретно, за това, че се приоритизира велосипедното движение, пешеходното движение, градският транспорт – тези приказки са лишени от съдържание.
В продължение на темата в следващо издание на предаването "Хоризонт до обед" Зафир Зарков, член на две постоянни комисии към Столичния общински съвет – тази по транспорт и туризъм и комисията по инженерна инфраструктура, обясни, че булевард „Витоша“ в пешеходната й част да бъде само и единствено пешеходна зона е поне на година и не е нова.
Мотивът е движението да бъде изцяло безконфликтно, а съседни на „Витоша“ улици да бъдат велосипедни трасета, посочи Зарков и уточни, че неправителственият сектор е в течение на дискусиите до момента и велодвиженията познават тематичната програма за велосипедната инфраструктура.
Повече акценти по темата - в звуковите файлове.