Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Влюбени във Виенската музика

БНР Новини
Интендантът на фестивала Михаел Лакнер, Eвгений Тарунцов - тенор, Валтер Ерла - диригент, Рита Петерл - сопран, Регина Риел – сопран приемат овациите на публиката в Конгресния и театрален център Бад Ишъл на 27 март 2016 година.
Снимка: Юлия Атцмансторфер

Така искрата пламна и аз се запалих. Влюбих се във Виенската музика. С тези думи в интервю за БНР от лятото на 2016 година диригентът Валтер Ерла казва всичко за голямата си любов: Виенската музика. Това се случва преди 25 години, когато Ерла се преселва от Залцбург в географската област Вътрешен Залцкамергут и започва да свири валсове на цигулка в един малък ансамбъл.
На 16 април диригентът Валтер Ерла превърна Великденския оперетен концерт в пълната до последното място зала на Конгресно-театралния дом в Бад Ишъл в сърдечна история и за публиката. Концертната програма събуди интерес към музикалното лято на 2017 година, като бяха представени кулминационни моменти от планираните оперетни продукции. Сопраното Моника Ребхолц се представи в ролята на Ханна като изразителна и сигурна в интонацията интерпретаторка, която подбуждаше публиката към съучастие в „Песента за горското момиче Виля” из оперетата „Веселата вдовица” на Франц Лехар. Певицата беше убедителна и във втората част на концерта с песента на Щефи „Сърцето ми беше на път” из оперетата „Сезон в Залцбург” на Фред Реймонд, както и във втория бис в известния и любим на всички меломани дует с баритона Томас Цистерер „Устните мълчат” из оперетата „Веселата вдовица” на Франц Лехар. Звездата на оперетния небосклон изгря обаче за друга двойка певци във Великденския следобед в Бад Ишъл: сопраното Тереза Грабнер и баритона Томас Цистерер. Без съмнение именно тази певческа двойка ще привлича като магнит публиката в тазгодишното оперетно лято. Гаранция за това има още отсега. Дуетите на Грабнер и Цистерер в ролите на Жулиета и Бернард „Днес бих искала да те целуна” от изключително рядката оперета „Императрица Жозефина” на Имре Калман с премиери за Бад Ишъл на 12 и 13 август, както и на Тони и Врони с „Когато Тони с Врони” из оперетата „Сезон в Залцбург” на Фред Реймонд предизвикаха бури на възторг в концертната зала. Причина за това беше изключителната хармония на гласовете, излъчването и характерите на двамата певци. Оркестърът на Валтер Ерла съпровождаше солистите майсторски и прочувствено, като внесе разнообразие в концертната програма с известни валсове, маршове, увертюри и галопи от Карл Михаел Цирер, Карл Комцак и Йохан Щраус. Музикантите поднесоха на публиката и едно по-малко известно произведение – валса „Лунна светлина на Алстер” на хамбургския композитор Оскар Фетрас, съвременник на Франц Лехар, чието творчество е изцяло посветено на танцувалната и забавната музика. Водещ на концертния следобед бе напускащият Лехар-фестивала в Бад Ишъл художествен ръководител Михаел Лакнер, който представяше произведенията елегантно и шеговито. На този Великден се случи отново това, което се е случило на музиканта Валтер Ерла преди 25 години: искрата пламна и запали публиката, така че и тя се влюби във Виенската музика.



Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени