От българския офис на Европейския потребителски център у нас предупредиха, че плащането на резервираната онлайн ваканция може да се окаже на по-висока цена от очакваната. Разликите в цените между резервацията и финалното плащане се получава най-вече при въздушния транспорт. В повечето случаи причините за надбавките са свързани с такси за управление, за плащане с кредитна карта и за чекиране на пътниците.
Директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов посъветва:
Трябва да се отдели повече време за резервация, да не се бърза, да не се хвърляме на първата оферта, а внимателно да проучим нещата и да имаме разумни очаквания, тъй като това се случва най-често при самолетните полети – да платим повече, отколкото сме очаквали. Най-често това се случва поради факта, че има допълнителни услуги. Трябва да сме много внимателни, когато се плаща, да се види в каква валута е уговорен договорът, а понякога се начисляват и такси, защото се плаща с кредитна карта или при превалутиране.
Това е по-скоро търговски трик, с който се привличат повече желаещи за дадена оферта, коментира още Арсенов и посъветва винаги да се постъпва много внимателно и ако се разбере, че това е измама, да се търсят правата при компетентните органи.
Подробности можете да чуете от интервюто на Светослава Кузманова с Игнат Арсенов в звуковия файл.